کد خبر: ۳۵۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در ادامه صحبت‌هایش درباره ساماندهی آموزشی نیرو‌ها و معلمان مدارس غیردولتی هم گفت: در این زمینه توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم تا در موضوعات آموزشی و تربیتی سطح سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی را ارتقا دهیم و اجرای این توافق‌نامه موجب استانداردسازی سواد آموزشی معلمان مدارس غیردولتی می‌شود.

تسنیم: معاون وزیر آموزش و پرورش استخدام معلمان مدارس غیردولتی را غیرممکن دانست و گفت: با این وجود دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه داده‌اند تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند هفته‌ای ۲۵ ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.

احمد محمودزاده امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهیدچگینی برگزار شد، اظهار داشت: ۲ نوع نگاه به مدارس غیردولتی وجود دارد؛ به طوری که بعضی توسعه مدارس غیردولتی را موجب رشد عدالت آموزشی و برخی دیگر هم توسعه این مدارس را عامل طبقاتی شدن آموزش می‌دانند که باید نگاه دوم تعدیل شد، در غیر این صورت مدارس غیردولتی آسیب می‌بینند.

وی همچنین استخدام معلمان مدارس غیردولتی در دولت را غیرممکن دانست و اضافه کرد: با این وجود دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه داده‌اند که اگر این طرح مصوب شود، معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند هفته‌ای ۲۵ ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.

محمودزاده همچنین درباره امکان دونوبته شدن مدارس غیردولتی و راه‌اندازی نوبت بعدازظهر در این مدارس تصریح کرد: نوبت دوم مدارس غیردولتی ویژه فعالیت‌های فوق برنامه در نظر گرفته شده و به همین خاطر راه‌اندازی شیفت بعدازظهر در این مدارس ممنوعیت دارد. در ضمن اگر مدارس غیردولتی دونوبته بوده و فعالیت‌های فوق برنامه نداشته باشند، با مدارس دولتی فرقی ندارند.

وی ادامه داد: فرق مدارس غیردولتی با مدارس عادی این است که این مدارس اجازه فعالیت‌های اقتصادی دارند و کار‌هایی انجام می‌دهند که جزو تکالیف و وظایف قانونی وزارت آموزش و پرورش نیست و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، حمایت از این مدارس است و نمی‌توان بودجه و اعتبارات خاصی را به این مدارس اختصاص داد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در ادامه صحبت‌هایش درباره ساماندهی آموزشی نیرو‌ها و معلمان مدارس غیردولتی هم گفت: در این زمینه توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم تا در موضوعات آموزشی و تربیتی سطح سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی را ارتقا دهیم و اجرای این توافق‌نامه موجب استانداردسازی سواد آموزشی معلمان مدارس غیردولتی می‌شود.

محمودزاده یادآور شد: مدارس غیردولتی فقط از نظر مدیریت اقتصادی آزادی عمل دارند و در حوزه آموزش باید تحت حکمرانی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها باشند و مسئولان هم باید در این حوزه نگاه یکسانی به مدارس دولتی و غیردولتی داشته باشند.

غیرحضوری شدن آموزش به زیان دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه قرارگاه جهاد تبیین را در اداره‌کل راه‌اندازی کردیم، گفت: تا امروز ۱۲۷۰ نشست بصیرتی و جهاد تبیین در مجموعه آموزش و پرورش استان قزوین انجام شده که مخاطب بیشتر این نشست‌ها دانش‌آموزان بوده است و کارشناسان جهاد تبیین به پرسش‌های دانش‌آموزان در این حوزه پاسخ دادند.

نقی سیاهکالی مرادی اضافه کرد: خوشبختانه با وجود تلاش‌های دشمن امروز فضای مدارس استان قزوین در آرامش کامل قرار دارد و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس با یک روال مناسب دنبال می‌شود، هر چند تعطیلات اخیر به خاطر آلودگی و سرمای هوا تا حدودی مشکل‌ساز شده است.

وی همچنین از اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انتقاد کرد و گفت: تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه به عهده کارگروه اضطراری آلودگی هوا و ستاد مدیریت بحران است و ما چاره‌ای جز اجرای مصوبات این نهاد‌ها را نداریم. با این حال به اعلام دیرهنگام مصوبات این نهاد‌ها اعتراض کردیم.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: با غیرحضوری شدن آموزش مدارس به صورت کامل مخالف هستیم و ضربه این نوع آموزش را در دوران همه‌گیری کرونا خورده‌ایم، چرا که آموزش غیرحضوری سلامت روان دانش‌آموزان را به شدت تهدید می‌کند و عادت پرسه‌زنی و هرزه‌گردی در فضای مجازی را در آن‌ها تشدید می‌کند که علت اصلی افت تحصیلی است.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از غیرحضوری شدن مدارس نیازمند تغییر در قوانین و ایجاد انعطاف در این قوانین هستیم و از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم که در سطح ملی رایزنی با دستگاه‌های مسئول و مجلس برای تغییر در این قوانین داشته باشد تا ضوابط تعطیلی مدارس در شرایط مختلف جوی دقیق‌تر و کاراتر باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین