|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۳۵۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم افزود: رهبر عزیز، مقتدی و بصیرت آفرین ما فرمودند این اغتشاشات، به هم زدن نظم عمومی و دشمنی‌ها همه مربوط به این موضوع است که ملت ایران در حال پیشرفت است و تحریم‌های آن‌ها بی اثر شده است.


رئیس جمهور با اشاره به مشکل مسکن در کشور گفت: در ابتدای کار اعلام کردیم که این موضوع هم نیاز کشور، هم قانون و هم اراده ماست که یک میلیون مسکن به صورت سالانه در کشور ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سید ابراهیم رئیسی لحظاتی قبل در دیدار با اقشار مختلف میدان امیرچقماق یزد با تبریک سالروز ولادت با سعادت ام ابی‌ها صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: ملت ایران و یزد همگی یاوران حقیقی رهبر و ولایت فقیه هستند.

به نوشته تسنیم، وی روز زن را گرامی داشت و گفت: افتخار همه آحاد انسان و بشریت و افتخار همه عالم، وجود صدیقه طاهره (س)، است.

رئیس جمهور با بیان اینکه کوثر وجود حضرت زهرا منشا همه خیرات و برکات در عالم هستی است و خدا را شاکریم که ما ارادتمند و عاشق فاطمه اطهر و فرزندان بزرگوار ایشان هستیم، تصریح کرد: خدا را شاهدیم که در شهر و دیار ما و در هر کوی و برزن نام حضرت فاطمه زهرا (س) نام بزرگی است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز به برکت نام فاطمه اطهر و روز زن و مسئله بسیار مهم و محوری خانواده، باید هم به شخصیت فاطمه اطهر (س)، معرفت و دلدادگی نسبت به ایشان و هم توجه به سیره و سلوک آن حضرت توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت جایگاه ملکوتی بسیار عظیمی دارد که دستیابی به این جایگاه برای انسان‌های امکان پذیر نیست و رسیدن به آن نیاز به عصمت و ولایت دارد که مقام عالی و شان آن حضرت را بداند، اما ایشان یک جایگاه کاملا دست یافتنی هم دارند که آن سخنان، عمل و رفتار، موضع‌گیری‌های فاطمه اطهر و نقش او در خانواده، مسائل سیاسی و اجتماعی و رفع مشکلات مردم و حمایت از دین و بشریت است.

رئیس جمهور گفت: خطبه فاطمه اطهر (س) سخن از قرآن، علی، عدالت، انسان و نجات انسان و بشریت است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، زنان ما در این جامعه دارای شئونات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هستند و دارای جایگاهی هستند که حقیقتا در کنار مردان نقش ایفا می‌کنند.

رئیسی گفت: زنان در ایران اسلامی خدمت گذاری به مردم را دنبال می‌کنند و دختران و زنان ما امروز حقیقتا برای جامعه و همه جوامع افتخاری هستند که با حفظ ارزش‌های الهی توانستند بر قله‌ها و سکو‌های موفقیت جای بگیرند و نام آور شوند.

وی افزود: هم در دفاع مقدس و پشتیبانی از رزمندگان و هم در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی و علمی حقیقتا بانوان و دختران ما خوش درخشیدند و در عرصه‌های اجتماعی به خوبی نقش آفرینی کردند.

رئیس جمهور افزود: برای من افتخار بزرگی است که امروز در جمع مردم ولایی، شهید پرور، شهید پرور، مردمی اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و مردمی که مواهب الهی بر این مردم در طول تاریخ همواره بوده حضور دارم.

رئیسی با بیان اینکه قنات یکی از ویژگی‌های مردم یزد است گفت: این بدان معنی است که توجه مردم به الطاف الهی و امکاناتی است که به آن‌ها ارزانی داشته و با تلاش و کوشش از آن استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور با تقدیر از حضور چشمگیر مردم استان یزد در این مراسم گفت: این حضور برای شخص بنده به عنوان یک طلبه نیست بلکه به عنوان حمایت از انقلاب و ارزش‌ها و پاسداشت خون مطهر شهدا‌ست، این حضور مردم با این شور و هیجان برای اعلام این نکته به امام المسلمین است که ما همیشه آماده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر به من اعلام شد که مسئله مسکن جزو خواسته‌های مردم یزد است و این یک مسئله جدی در کشور است و باید هر ساله یک میلیون مسکن در کشور اجرا می‌شد تا این میزان مشکل را در کشور نداشته باشیم، اما نشد.

رئیسی تصریح کرد: در ابتدای کار اعلام کردیم که این موضوع هم نیاز کشور، هم قانون و هم اراده ماست که یک میلیون مسکن به صورت سالانه در کشور ساخته شود.

وی با بیان اینکه استان یزد استان پهناوری است و مشکل زمین ندارد گفت: برنامه بعدی ما برای مسکن است و اطمینان دارم که با پیگیری مسئولان محلی، استانی و کشوری، مسئله مسکن به عنوان یک نیاز قطعی برای استان به ویژه جوانان با حمایت مردم، توکل به خدا و خدمتگذاری دولت حتما برطرف می‌شود.

رئیس جمهور گفت: موضوع سوم که ما در استان یزد مثل برخی از استان‌ها به دلیل روحیه تلاش، فعالیت، بیکار نماندن و تلاش مرد و زن در این استان کمتر با آن مواجه هستیم این است کمتر با آن مشکل دارد بحث اشتغال است، اما همچنان این موضوع بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: زمینه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و زمینه‌های بسیار خدادادی که استان دارد انشاالله با حمایت مردم، خدمتگذاری و تلاش دولت تلاش داریم که در این استان آمار بیکاری را به حداقل ممکن برسانیم تا دختران و پسران ما در این استان احساس مشکل در حوزه اشتغال نکنند چرا که یزد ظرفیت‌های بسیاری در حوزه توسعه دارد.

رئیسی گفت: علیرغم همه فشار‌هایی که دشمنان بر ما روا داشتند و خداوند این تلاش‌ها را منجر به شکست کرده، امروز رشد و شکوفایی در کشور راه خود را ادامه می‌دهد؛ دشمن این را نمی‌خواهد، ولی ملت ایران این موضوع را می‌خواهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جنگ جنگ اراده‌هاست گفت: اراده طاغوت و دشمن پیشرفت این ملت را نمی‌خواهد، اما ملت ایران ارائه کرده که کشور را به پیش ببرد و تاکنون هم علیرغم ۴۳ سال توطئه و دشمنی این پیشرفت در حال حرکت بوده و همچنان هم ادامه دارد.

وی افزود: عده‌ای می‌خواهند سرعت قطار پیشرفت کشور را کند ببینند، اما حتما این آرزو را به گور می‌برند و قطار پیشرفت کشور هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست جلوی صادرات نفت، تجارت و تولید، پیشرفت علم و فناوری و کار دانش بنیان را بگیرند، اما نتوانستند.

رئیس جمهور افزود: امروز ما در استان یزد تعداد بسیار زیادی از کارخانه‌های صنعتی و تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان و درخشش‌های زیادی داریم و دیگر نقاط کشور هم این چنین پیشرفت‌هایی دارد که همه و همه برخلاف خواست استکبار انجام شده است و همچنان با توکل به خدا و اراده این مسیر را ادامه می‌دهیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم افزود: رهبر عزیز، مقتدی و بصیرت آفرین ما فرمودند این اغتشاشات، به هم زدن نظم عمومی و دشمنی‌ها همه مربوط به این موضوع است که ملت ایران در حال پیشرفت است و تحریم‌های آن‌ها بی اثر شده است.

وی خنثی کننده تحریم‌ها را مردم دانست و گفت: دشمن بار‌ها و بار‌ها این موضوع را تجربه کردند که ملت ایران ایستادگی می‌کند و در مسائل مختلف مشارکت می‌کند و با قاطعیت اعلام می‌کنم که هر پیشرفتی با مشارکت مردم بوده و یقین دارم که آینده بسیار روشن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمنان می‌خواهند ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم بکنند، ما با یک دنیا امید به آینده، آینده را بسیار روشن می‌بینیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به عنوان آخرین سخن به مردم عزیز استان یزد عرض می‌کنم که دولت وظیفه خود می‌داند به عنوان خدمتگذار مردم کشور و عزیز استان یزد، نسبت به مسائل اقتصادی و معیشت که از مسائل مهم است وظیفه داریم و نسبت به این وظیفه با تمام توان حرکت می‌کنیم و جزو اولویت‌های دولت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: حتما توجه به این امر و توجه به مسائل معیشتی مردم خصوصا به آن شکلی که بتواند کشور را از جهت سفره و کالا‌های اساسی مستقل کند حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال برداشتن گام‌هایی برای عدم وابستگی به کشور‌های دیگر در حوزه کالا‌های اساسی و خودکفایی در این زمینه برداشتیم و در این موضوع دولت خود را خدمتگذار مردم و روشنتر بگویم نوکر مردم می‌داند.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما به این نوکری برای مردم افتخار می‌کنیم و مردم با این حضور خود ما را شرمنده کرده و امیدوارم تمام تلاش‌ها به رفع مشکلات کشور بینجامد.

رئیس جمهور استان یزد را استان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزد موسسه حوزه علمیه قم، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و بزرگان دیگری که در دانش، علمی، فرهنگ، هنر، معماری، علم و فناوری عرصه‌های اجتماعی و دیگر عرصه‌ها دانست و گفت: این چهره‌ها نه تنها افتخار استان یزد بلکه افتخار کشور، جهان اسلام و تمام بشریت است و برای من فخر بسیار بالایی است که نوکری چنین مردمی را داشته باشم.

رئیسی گفت: ان‌شاالله خداوند به حق صدیقه طاهر (س) باران رحمتش را به این کشور نازل کرده و به دولت توفیق خدمتگذاری به این مردم را هرچه بیشتر اعطا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین