|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۵۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
فرهنگ مدیریتی شما در روستاها باید همراه با اخلاق باشد، زیرا نظام ما بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است و حرف اول را مردم می‌زنند و همه در مقام خادم و نوکر مردم در حال انجام وظیفه هستیم و مردم روستا، شما را باید به چشم خدمتگزار خود بنگرند زیرا تمام افرادی که در این نظام مقدس در حال ارائه خدمت هستند، نقش نوکری برای مردم را دارند.


ایرنا:نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه اکنون ارتباطات دیجیتال موجب غارت فرهنگ دینی شده است و این موضوع، بزرگترین عاملی است که حتی به فرهنگ دینداری روستاییان ما خدشه وارد کرده است.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در آیین آغاز طرح تحول روستایی که با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد، افزود: لازم است دهیاران به این موضوع توجه داشته باشند زیرا همین روحیه دینداری موجب بسیاری از حرکت ها در روستاها بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از حرکت هایی که در گذشته در کشور رخ داده است، منشاء آن به روستا باز می‌گردد و حتی واقعه گوهرشاد نیز که علیه بی حجابی رخ داد با مجاهدت روستاییان شکل گرفت.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: افرادی که در جامعه روستایی مسوولیتی دارند باید به موضوع "هویت روستا" نیز توجه داشته باشند و تنها مسائل اقتصادی مد نظر آنان نباشد. محبت و صمیمیت، سرمایه تمام حرکت ها است و در مسیر آبادسازی روستاها این نوع مدیریت باعث تحول خواهد بود.

وی گفت: در گذشته کدخدا، همه امور مدیریتی روستا را بر عهده داشت و با استبداد خاص خود، روستا را اداره می‌کرد و اکنون دیگر آن نوع تولی گری وجود ندارد و مردم روستا دیگر رعایای فرد خاصی نیستند.

آیت الله علم الهدی خطاب به دهیاران حاضر در این مراسم افزود: فرهنگ مدیریتی شما در روستاها باید همراه با اخلاق باشد، زیرا نظام ما بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است و حرف اول را مردم می‌زنند و همه در مقام خادم و نوکر مردم در حال انجام وظیفه هستیم و مردم روستا، شما را باید به چشم خدمتگزار خود بنگرند زیرا تمام افرادی که در این نظام مقدس در حال ارائه خدمت هستند، نقش نوکری برای مردم را دارند.

وی ادامه داد: توسعه روستایی از مهمترین سیاستهای دولت است و در توسعه روستایی موضوع اشتغال و مسکن نقش مهمی دارد که در این خصوص قدم های بزرگ و ارزشمندی در استان برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: در برخی از روستاهای استان شاهد استعدادهای درخشانی هستیم که اگر شکوفا شود می‌تواند کل کشور را بهره‌مند سازد، ولی متاسفانه این استعدادها در حال دفن شدن است.

او اظهار کرد: این استان دارای خاک حاصلخیزی است و محصولات کشاورزی این استان با سایر استانها متفاوت است، ولی به آن بی توجهی شده است و از این خاک به خوبی استفاده نمی شود.

وی خطاب به وزیر کشور افزود: از شما می‌خواهیم با توجه به کفایت و اشرافی که نسبت به کشور و استان دارید، این توانمندی را به مسوولان و به خصوص وزیر جهاد کشاورزی نیز منتقل کنید.

آیت الله علم الهدی گفت: خراسان رضوی جزو استان‌های برخوردار محسوب شده است که به واسطه حضور زائران بارگاه منور رضوی در این منطقه رخ داده است و شهرستان‌های استان نیز از برخی امکانات برخوردار هستند، ولی اگر به روستاهای استان توجه شود، شاهد خواهیم بود که آنها محروم هستند و در شرایط غیرمطلوب به خصوص از نظر فقر اجتماعی قرار دارند.

او افزود: کم‌آبی موجب شده است که این استان و به خصوص روستاها برای کشاورزی دچار مشکلات بسیاری شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین