|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
رییس «حزب تقدمی اشتراکی» لبنان تاکید کرد که در صورت بروز هر گونه حادثه ای همه ما یکپارچه کنار حزب الله و مردم جنوب قرار خواهیم گرفت.
«ولید جنبلاط» در گفت و گو با روزنامه لبنانی «النهار» اظهار کرد: پاسخ حزب الله به اسراییل هم از جهت فنی و جغرافی وهم از جنبه نظامی و سیاسی،ضربه دردناکی برای اسراییل بود و این رژیم به دلیل اینکه در آستانه انتخابات قرار دارد امکان تجاوز جدید را ندارد.

حتی در صورتی که مرتکب چنین اقدامی شود، کاری از پیش نخواهد برد. چرا که اسراییلی ها در جنگ های گذشته نشان دادند با وجود قدرت ویرانگری بالا توان سیطره بر زمین را ندارند.

جنبلاط افزود: مردم لبنان و فلسطین و مجاهدان فلسطینی و مقاومت اسلامی امروز قوی هستند و ارتش بزرگ و مغرور اسراییل امروز در مقابل مقاومت و فرزندان این مرزو بوم به چنین وضعیتی دچار شده است.

این نماینده پارلمان لبنان درباره این که مقاومت با اجرای عملیات در جنوب لبنان، دو موضوع سوریه و لبنان را به هم پیوند داده، خاطر نشان کرد:از لحاظ نظری من ترجیح می دهم موضوع لبنان از سوریه جدا باشد اما امروز شاهد هستیم که این دو کشور در همه میدان ها با هم تداخل پیدا کرده اند. من مایل به جدایی این دو هستم اما نظر من واقعیت های موجود را تغییر نمی دهد.

وی عنوان کرد که عملیات حزب الله در شبعا باعث نقض قرارداد 1701 نبود چرا که خارج از محدوده ای انجام گرفت که این قرارداد به آن اشاره دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حزب الله استراتژی روشنی در دفاع از لبنان دارد یا نه، گفت:پاسخ حزب الله به اسراییل در شبعا به طور دقیق و حساب شده صورت گرفت. در صورت بروز هر گونه حادثه ای لازم است همگی به طور یکپارچه از حزب الله و مردم جنوب دفاع کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین