|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۳۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: درمذاکرات هسته ای به مراحل نهایی رسیدیم و برای نتیجه مطلوب نیازمند همدلی و انسجام بیشتر در داخل هستیم.
منصور حقیقت پور چهارشنبه شب درگفت و گو با خبرنگاران افزود: هرچقدر در این ارتباط منسجم تر باشیم و به موضوع به عنوان خط قرمز و آرمانی کشور نگاه کنیم، می توانیم به موفقیت بیشتری دست پیدا کنیم .

وی تاکید کرد: تمامی جناح ها باید اختلافات را کنار بگذارند تا اگر طرف های مقابل با صداقت رفتار کردند، بتوانیم تا تیرماه سال آینده به توافق نهایی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با رعایت ادب و احترام، جناح های مختلف می توانند دیدگاه های خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به برخی انتقادها در روزهای اخیر به وزیرامور خارجه، اظهار کرد: با این حال آقای ظریف فردی مورد وثوق مقام معظم رهبری است و در کار خود حرفه ای و فردی وطن دوست می باشد.

او اضافه کرد: باید توجه کرد که از آمریکا زخم داریم و این کشور همچنان به ما لطمه می زند و در امور سیاسی و اقتصادی ما دخالت دارد که این مسایل از جنگ جهانی دوم تا امروز همچنان ادامه داشته است ، ما با آنها مشکل داریم و فقط مجازیم در مورد مسایل هسته ای گفت و گو کنیم.

حقیقت پور اظهار کرد: دموکرات ها خواهان توافق هسته ای هستند، اما تناقض بین کاخ سفید و کنگره ، رژیم صهیونیستی و اعراب مشکلات جدی برای دولت امریکا ایجاد کرده است، ما در یک نبرد همه جانبه با آمریکا قرار داریم که زوایای مختلف سیاسی و اقتصادی دارد، گرچه ایالات متحده کشوری توانمند است اما این توانمندی ها دلیل بر این نیست که حتما برنده همه صحنه های نبرد باشند. آمریکا خود مشکل دارد، ازجمله تاثیر لابی رژیم غاصب صهیونیستی، اعراب و چند صدایی در داخل ضمن اینکه چون ما چابک تر عمل می کنیم، می توانیم هزینه رفتارهای امریکا در منطقه را زیاد کنیم.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: وضعیت عمومی در لبنان، سوریه، عراق و یمن به نفع ماست و خدمات و مشاوره های ایران به کشورهای دوست، فشارهای جدی به داعش وارد کرده است و این در حالی است که ایالات متحده و متحدانش مبارزه جدی در زمینه مقابله با تروریست ها انجام نداده و حتی کمک های تسلیحاتی به تروریست ها داشته اند.

وی با اشاره به اینکه کوبانی طی روزهای اخیر آزاد شد و تروریست ها فرار کردند، گفت: حامیان داعش باید بدانند که حمایت های آنها بدون زحمت نخواهد بود و باید خسارت های ناشی از آن را متحمل شوند.

حقیقت پور همچنین افزود: حاکمیت دولت قانونی در سوریه روز به روز تثبیت می شود و با عقب نشینی تروریست ها، جمهوری اسلامی در روند بازسازی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مسایل لبنان و حزب الله اشاره کرد و گفت : درگیری اسراییل با حزب الله در قنیطره و شهادت جهاد مغنیه در جبهه ای فراموش شده، این منطقه را به جبهه جدیدی برای مقاومت تبدیل کرد، حزب الله لبنان انتقامی جدی طرح ریزی کرد و با حمله به یکی از یگان های رزمی رژیم غاصب صهیونیستی، به انها تلفات مهمی وارد کرد و صهیونیست ها باید بدانند اگر اقدامی کنند، آسیب پذیر هستند و به آنها جواب قاطع داده خواهد شد.

وی همچنین به پیروزی های ارتش و مردم عراق اشاره و تشریح کرد: در این کشور پیش روی داعش متوقف شده و با مشاوره های فرماندهان و نیروهای مردمی، تروریست ها مجبور به عقب نشینی شدند و بزودی موصل نیز آزاد می شود.

به گفته وی ، استقرار دولت حیدر العبادی در عراق از فاصله بین روحانیت و دولت کاست و هم اکنون از دولت حمایت می شود و موضوع تجزیه عراق به سه بخش شیعه، سنی و کردنشین دیگر منتفی شده و دولت مشروع امروز به صورت جدی حاکم است.

او همچنین با اشاره به تحولات یمن، گفت : در یمن نیز شاهد تحرک انقلابیون هستیم که امروز بر اوضاع حاکم هستند و از درایت و هوشمندی و چابکی مناسب برخوردار بوده و حیات خلوت عربستان را از دست آنها خارج کرده اند، عربستان می خواست باب المندب را جایگزین تنگه هرمز کند ناکام ماند و ما تحولات یمن را به صورت خوشبینانه و امیدوارانه تعقیب می کنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین