|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که تقسیم یمن به چندین اقلیم در تضاد با نتایج گفت وگوهای ملی در کشور است.
به گزارش پایگاه خبری 'النشره'، 'محمد عبدالسلام' سخنگوی جنبش انصارالله در اظهاراتی گفت: گنجاندن موضوع تقسیم یمن به چندین اقلیم در پیش نویس قانون اساسی در تضاد با نتایج گفت وگوهای ملی و توافقنامه صلح و شراکت است.

وی که در یک گفت وگوی مطبوعاتی سخن می گفت، بازداشت 'عوض بن مبارک' رییس دفتر عبد ربه هادی را تلاشی برای جلوگیری از تصویب این ماده در قانون اساسی اعلام کرد.

عبدالسلام همچنین تصریح کرد: اکنون مساله اساسی در یمن پیش نویس قانون اساسی است اما پس از حوادث اخیری که در کشور رخ داد بن مبارک دیگر نمی تواند در سمت خود باقی بماند؛ چرا که این موضوع یک مسئله شخصی نیست که تنها به هادی رییس جمهوری مختص باشد، بلکه به همه مردم یمن مربوط می شود.

بنابر بر تحلیل ها، یکی از عوامل تشدید درگیری های چند روز اخیر میان نیروهای جنبش انصار الله و نیروهای دولتی یمن، اصرار رییس جمهوری و مقام های این کشور برای چند ایالتی شدن یمن است. طرحی که توسط شورای برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و در راس آن سعودی درباره یمن تجویز شده است. این طرح بر خلاف آن چیزی است که نمایندگان جنبش انصارالله با دولت یمن به توافق رسیده بودند. از این رو جنبش انصار الله مخالفت خود را با طرح مذکور که سبب از بین رفتن یکپارچگی یمن و چند پاره شدن آن می شود، اعلام کرد و در پی آن درگیری و تنش ها در صنعا شدت گرفت.

بر اساس این گزارش، احمد عوض بن مبارک که 27 دی ماه توسط نیروهای انصار الله ربوده شد، روز سه شنبه گذشته آزاد شد.

از سوی دیگر 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری یمن یک روز پیش از استعفای خود، گفت که آماده است مطالبات انصارالله در زمینه تغییر قانون اساسی و تقسیم قدرت را بپذیرد.

بر اساس گزارشها رئیس جمهور یمن درصدد بازگشت به قدرت و پس گرفتن استعفای خود است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین