کد خبر: ۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
حضور جوانان اروپایی و آمریکایی در ششمین کنفرانس بین المللی انرژی هسته ای آسیا در مالزی از جمله مسائلی بود که حضور آنها را مورد پرسش قرار می داد.
در این کنفرانس بین المللی دو روزه که شب گذشته در هتل هیلتون کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی بکار خود پایان داد، ده ها جوان اروپایی و آمریکایی حضور سئوال برانگیزی در کنار دستکم 300 متخصص صنعت انرژی هسته ای از کشورهای مختلف جهان داشتند.

کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا و آلمان با اعزام این جوانان که به ظاهر تجربه ای در حوزه انرژی هسته ای نداشتند به کنفرانس هسته ای آسیا از هم اکنون آن ها را برای حضور موثر در بازار انرژی هسته ای منطقه جنوب شرقی آسیا تربیت می کنند.

چرایی حضور جوانان اروپایی در این نشست، به دوراندیشی کشورهای دارای انرژی هسته ای باز می گردد. در واقع این کشورها از هم اکنون با توجه به اینکه آسیا در آینده از جمله بازارهای انرژی هسته ای است، به دنبال شناخت کامل بازار هستند تا منافع آتی خود را تامین کنند.

مالزی هدف از برگزاری این کنفرانس را که با حمایت انجمن جهانی انرژی هسته ای برگزار می شود، تبادل دانش و تجربه تخصصی در زمینه طرح های انرژی هسته ای، شناخت مدل ها و کاربرد بهتر انرژی هسته ای و توسعه آن در چارچوب قوانین هسته ای و افزایش تخصص بین المللی عنوان کرده است.

هر چند کشورهای غربی از این کنفرانس به عنوان سکوی پرتاب جوانان خود برای حضور در بازار آینده انرژی هسته ای آسیا بهره می برند.

در این کنفرانس میهمانانی از مالزی، اندونزی، انگلیس، آمریکا، استرالیا، ویتنام، تایلند و فیلیپین نیز مسایل دیگری در ارتباط با حوزه انرژی هسته ای از قبیل چشم انداز کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا در زمینه توسعه انرژی هسته ای را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

آمار نشان می دهد یکهزار و 200 میلیارد دلار در طرح های هسته ای سراسر جهان سرمایه گذاری شده است که 50 درصد آن به قاره کهن آسیا اختصاص دارد و این قاره در آینده بازار مستعدی برای انرژی هسته ای محسوب می شود.

در حال حاضر دو سوم از 69 راکتور در حال ساخت جهان در آسیا به عنوان پویاترین منطقه اقتصادی جهان وجود دارند.

بر اساس آمار آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال حاضر 439 راکتور در سراسر جهان فعال است.

در این کنفرانس 'ناصر راستخواه' رییس نظام ایمنی هسته ای ایران و 'سعید فتوره چیان' معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران نیز شرکت داشتند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین