کد خبر: ۳۵۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
در کلان‌شهرهای تهران والبرز علیرغم اینکه سوخت‌های بنزین و نفت‌گاز توزیعی در بخش‌های حمل و نقل و غیر حمل و نقل از نوع یورو(۴) و از کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو(۴) بر خوردار است، میزان مصرف آن بسیار بالا و خارج از استانداردهای حداقلی در صنعت خودرو است.

ایسنا: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: افزایش مصرف بنزین و همچنین نفت‌گاز در بخش حمل و نقل و غیر نیروگاهی نسبت به سال گذشته و اضافه شدن سالانه نزدیک به یک میلیون خودرو سواری به چرخه حمل و نقل بدون از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و به‌موازات آن مصرف بالای گاز طبیعی در بخش خانگی و احتراق ناقص موتورخانه‌ها و بخاری‌ها، استفاده نیروگاه ها از سوخت جایگزین را اجتناب ناپذیر کرده است.

جلیل سالاری، اظهار کرد: با توجه به رشد حدود ۳۰۰درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده و حمل و نقل (بالغ بر ۷۴ درصد گاز تولیدی کشور) نسبت به شهریورماه ودر نتیجه کاهش شدید گاز قابل تخصیص به صنایع بزرگ و بویژه نیروگاه‌های حرارتی تولید برق، استفاده از سوخت دوم(پشتیبان) که سوخت مایع نفت گاز و نفت‌ کوره(مازوت) است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که رویه‌ای مرسوم و متداول درسطح دنیا جهت مقابله با ناترازی تولید و مصارف گاز طبیعی و جلوگیری از بروز خاموشی و قطع برق مشترکین مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان تهران بیش از ۷ سال است که تنها نیروگاه بخاری قابلیت مصرف مازوت (نیروگاه بعثت) در تمام فصول سال را دارد اما همواره گاز طبیعی مصرف می‌کند، اظهار کرد: همچنین درحوزه کلان‌شهر تهران هیچکدام از صنایع از سوخت دوم نفت کوره(مازوت) استفاده نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: در کلان‌شهرهای تهران والبرز علیرغم اینکه سوخت‌های بنزین و نفت‌گاز توزیعی در بخش‌های حمل و نقل و غیر حمل و نقل از نوع یورو(۴) و از کیفیت مناسب مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو(۴) بر خوردار است، میزان مصرف آن بسیار بالا و خارج از استانداردهای حداقلی در صنعت خودرو است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین