|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
تخریب‌های این نماینده علیه وزارت نفت، به اندازه ای تکراری و از روی عصبانیت است که اساسا پاسخی که بتواند او را قانع کند، وجود ندارد. چراکه رویه این فرد و همفکرانش حمله به دولت به هر قیمتی است و ظاهرا مسئولیت حملات حوزه نفت به او سپرده شده است.
یک نماینده عضو جبهه پایداری برای چندمین بار از آغاز دولت تدبیر و امید، با فرافکنی در خصوص کارنامه خود در وزارت نفت دولت پیشین، به تخریب عملکرد این وزارتخانه پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در روزهای اخیر خبر محکومیت معاون اول دولت قبل بسیاری از اصولگرایان منتقد دولت را با شوک غیرمنتظره ای مواجه کرد.

با این وجود، آنها به سرعت مشغول توجیه اقدامات معاون اول دولت خود، و حتی نسبت دادن آنها به اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان شدند. این جریان سیاسی حتی پا را فراتر گذاشته و برای خود به خاطر تشکر آنچه افشای تخلفات فرد محکوم عنوان می کردند(!)، همایش و جشن تقدیر هم برگزار کردند.

در این بلبشو، یکی از وزرای نفت پرتعداد دولت پیشین، همچنان مشغول فرافکنی در خصوص کارنامه خود و تخریب و حمله به وزارت نفت دولت تدبیر و امید است.

مسعود میرکاظمی، نماینده عضو جبهه پایداری در گفتگویی، مانند همه مصاحبه های قبلی خود با الفاظی نخ نما و تکراری که منطق مشخصی در آنها دیده نمی شود، به تخریب عملکرد وزارت نفت پرداخته است.

میرکاظمی این بار ادعاهای متعدد دیگری را مطرح کرده که اغلب آنها در تمامی اظهارنظرهای او تکرار می شوند. او مدعی شده: "وزارت نفت به رئیس جمهور و مجلس اطلاعات غلط می‌دهد"، "ارائه مطالب کذب برای وزیر نفت  یک عادت شده است"، "زنگنه از زمان در دست گرفتن پست وزارت نفت هیچ عملکردی به جز سیاه‌نمایی نداشته است"، "زمانی که چنین فردی در راس این وزارتخانه قرار می‌گیرد که سابقه سیاسی داشته و به فتنه‌گری‌های خود ادامه می‌دهد هیچ توقعی نمی‌توان از او داشت"، "پارس جنوبی را به اسم اولویت دادن به بعضی فازها تعطیل کرده‌اند" و ...

نکته قابل تامل اینکه، این ادعاها، که برخی از آنها حتی بوی تهمت و توهین نیز می دهد، تنها برای فرار از پاسخگویی درباره بخشی از عملکرد میرکاظمی در دوران تصدی وزارت نفت توسط این نماینده تندرو بیان شده است.

بر این اساس، بیژن زنگنه وزیر نفت ۲۹ دی در همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی پتروشیمی، گفته بود: "بی‌تدبیری باعث عدم توسعه صنعت پتروشیمی شد نه تحریم‌ها. چرا از درآمدهای هنگفت چند صد میلیارد دلاری نفت در ۸ سال گذشته حتی یک دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری نشد و اگر امکان فاینانس خارجی وجود نداشت چرا از این همه درآمد ۱۰ میلیارد دلار به پتروشیمی‌ها ندادند."

همین سوال وزیر نفت اسبق را برآشفته کرده و چندمین حمله او به دولت تدبیر و امید در طول یک سال و 5 ماه گذشته را باعث شده است.

تخریب های این نماینده علیه وزارت نفت و دولت تدبیر و امید، به اندازه ای تکراری و از روی عصبانیت است که اساسا پاسخی که بتواند او را قانع کند، وجود ندارد. چراکه رویه این فرد و همفکرانش حمله به دولت به هر قیمتی است و ظاهرا مسئولیت حملات نفتی به او سپرده شده است.

اینکه انتقادات نفتی به میرکاظمی سپرده شده، البته شاید از بدبیاری های او هم تلقی شود؛ چراکه اگر تصمیم احمدی نژاد برای تعویض مداوم وزرای نفتش نبود، میرکاظمی هرگز صندلی وزارت نفت را تجربه نمی کرد تا اکنون کارشناس و متخصص این حوزه در بین همفکرانش باشد.

رییس جمهور پیشین در سال 84 قرار بود نفت را بر سفره مردم بیاورد اما چند ماه وزارت نفتش حتی وزیر هم نداشت، پس از آن هم دو وزیر مختلف را تحمل نکرد تا یکی از همفکرانش را به این وزارتخانه آورد. اما کارنامه وزیر نفت همفکر او، بیش از حد نگران کننده بود؛ ماجرای تصمیم عجیب وزیر در خصوص سوآپ نفت دریای خزر، ناکامی کامل در توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی، برکناری ها و استخدام های عجیب در وزارتخانه، کاهش تولید گاز، ماجرای بنزین های پتروشیمی و بسیاری مسائل دیگر باعث شد تا رییس جمهور سابق حتی یار همفکرش را نیز بیش از این تحمل نکرده و او را هم تغییر دهد.

اکنون پس از سال ها، میرکاظمی نه تنها به هیچ یک از این موارد پاسخ قانع کننده نمی دهد، بلکه در هر فرصتی، با شدیدترین لحن ممکن، و البته با فرافکنی، سیاست های نفتی دولت تدبیر و امید را زیر سوال می برد. اگرچه دقیقا معلوم نیست معیارهای انتخاب میرکاظمی برای وزارت نفت چه بوده است اما واقعا اگر رییس جمهور پیشین، او را به جای وزارت نفت، در همان وزارتخانه بازرگانی نگاه می داشت یا مسئولیت دیگری به او می داد، امروز میرکاظمی مسئول حمله به کدام ارگان دولت تدبیر و امید بود و جانشین او برای تخریب وزارت نفت که بود؟!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین