|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
جنیفر ساکی تاکید کرد :حلمه به نظامیان اسرائیل توسط حزب الله تاثیری بر مذاکرات هسته ای با ایران ندارد.‎
به نقل از سایت وزارت خارجه امریکا؛ ساکی تاکید کرد، طرفین به خط آبی یونیفل و مرزهای بین المللی احترام بگذارند‎.
وی افزود: از حق اسرائیل برای دفاع از خود ، حمایت می کنیم.
جنیفر ساکی امروز در کنفرانس خبری خود بعنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، حمله حزب الله علیه نیروهای نظامی رژیم غاصب قدس را محکوم کرد. آمریکا شرایط منطقه را به دقت زیر نظردارد.
وی گفت ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود (!)حمایت می کنیم و از همه طرفین می خواهیم به مرزهای بین المللی و خط آبی " خط یونیفل " احترام بگذارند. همه باید از ایجاد تشنج بیشتر خودداری کنند. البته وی به حملات و تجاوزات مکرر اسرائیل اشاره ای نکرد. خبرنگاری از ساکی پرسید موضع رسمی دولت اوباما در مورد مزارع " اشغالی "شبعا چیست که سخنگوی وزارت خارجه امریکا پاسخ مشخصی به این سوال نداد.
وقتی خبرنگار به ساکی گفت شما از یک سو از کاهش تنش ها سخن می گویید و از سوی دیگر حق دفاع برای اسرائیل قائل هستید ، وی گفت البته حق دفاع برای اسرائیل قائل هستیم ، اما ترجیح فعلی ما در این شرایط ، کاهش تنش ها است.
خبرنگاری از خانم سخنگو در مورد نقش احتمالی ایران و ادعای نخست وزیر رژیم غاصب قدس سوال کرد که او گفت در حال حاضر مشغول بررسی گزارشات در این مورد" دخالت ایران" هستیم و نمی توانیم چیزی را تایید یا رد کنیم.
ساکی در پاسخ به تاثیر این حمله رزمندگان حزب الله علیه دشمن غاصب بر مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای جهانی نیز اشاره کرد و افزود : " هیچ رابطه ای بین این دو موضوع نیست و حمله به شبعا بر مذاکرات هسته ای تاثیر ندارد."
او در مورد مذاکرات اردن و داعش برای آزادسازی گروگان "خلبان اردنی"گفت اینکه دولت اردن می خواهد یک نیروی داعش را آزاد کند ، مغایرتی با حقوق بین الملل ندارد و امربکا هم هیچ مشکلی با این مساله ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد نگرانی کشورش در مورد خروج یونان از اتحادیه اروپا بر اثر روی کار آمدن دولت جدید و فشارهای احتمالی مسکو گفت دولت جدید یونان،مدت زیادی نیست که قدرت را به دست گرفته است و ما انتظار داریم که با دیگر اعضای اروپا مذاکره کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین