|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
مردم غزه روز چهارشنبه در اعتراض به خلف وعده سازمان ملل در تامین بودجه بازسازی این سرزمین جنگ زده فلسطینی، در مقابل مقر این سازمان در غزه تجمع کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر غزه، سازمان ملل اعلام کرد که بودجه کافی برای بازسازی نوار غزه ندارد و همین مساله خشم فلسطینی هایی که چشم به کمک های جهانی داشتند را برانگیخت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که حدود 200 نفر در مقابل مقر سازمان ملل در غزه تظاهرات کردند و با آتش زدن لاستیک خودروها به طرف این مرکز سنگ پرتاب کردند. معترضان فریاد سر دادند: ما هنوز خانه به دوش هستیم.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که برخی از معترضان سعی داشتند به مقر سازمان ملل حمله کنند، اما پلیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعیت معترض را متفرق کرد.

تجمع امروز (چهارشنبه) در حالی برگزار شد که آژانس پناهجویان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که نمی تواند هزینه مالی برای بازسازی دهها هزار منزل مسکونی ویران شده در جریان جنگ تابستان غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس را تامین کند، زیرا کشورهایی که وعده کمک داده بودند، زیر قولشان زده اند.

آنروا در بیانیه ای خبر داد که هیچ بخشی از رقم 5 میلیارد و 400 میلیون دلاری که کشورهای مختلف در کنفرانس ماه اکتبر (مهر - آبان) در قاهره وعده دادند، به غزه نرسیده است.

آنروا همچنین اعلام کرد که در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، خانه بیش از 96 هزار پناهجوی فلسطینی ویران و یا متحمل خسارت شده است.

حدود یکصد هزار نفر از زمان جنگ 50 روزه غزه در این باریکه خانه به دوش شده اند، جنگی که به شهادت تقریبا 2 هزار و 200 فلسطینی و کشته شدن 73 صهیونیست انجامید.

براساس این گزارش، عملیات بازسازی غزه به سختی آغاز شده است، به طوری که کارشناسان می گویند این روند سال ها زمان می برد، حتی اگر رژیم صهیونیستی از شدت حصر غزه به طور قابل توجهی بکاهد.

در حالی که شماری از کشورهای غربی در جنگ اخیر غزه به رژیم صهیونیستی کمک نظامی دادند، همین کشورها پس از پایان این نبرد، دم از اعطای کمک های مالی برای بازسازی این باریکه زدند، اما در نهایت خلف وعده کردند و هنوز کمک های قول داده شده به غزه نرسیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین