|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۵۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
حسینی به تهیه طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس به عنوان اولین نفر این طرح را امضا کرد و به این طرح اعتقاد وجود دارد و شفافیت در دستور کار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و سبب می‌شود تا انضباط بیشتری حاکم باشد.


مهر: معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با بیان این که دولت سیزدهم پاسخگو است، گفت: نقدها را می شنود و شبهات را پاسخ می دهد.

 سید محمد حسینی عصر چهارشنبه در همایش استانی روز دانشجو در دانشگاه بابلسر با گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: دولتی کنونی پاسخگو بوده و نقدونظرها، انتقاد و پیشنهادات را می‌شنود و اشکالات در کار باشد رفع و ابهامات را پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فضای مجازی و نداشتن سواد رسانه‌ای لازم افزود: برخی مسائل مطرح شده در فضای مجازی پایه و اساسی ندارد.

وی با اشاره به موضوع انتشار بولتن‌های خاص و محرمانه افزود: یک نفر براساس شنیده‌ها و شایعات و حرف و حدیث‌ها چیزهایی نوشته و به دست بی بی سی و اینترنشنال و غیره افتاده و آن را به عنوان نکات قطعی می‌پندارند که نظر فلان شخصیت و فردی چنین چیزی است درحالی که این نوشته‌ها ناشی از شنیده‌ها و شایعات شخصی بوده است و نمی‌تواند مبنای درستی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه در مدت فعالیت دولت کنونی در بیش از ۵۰ دانشگاه حضور یافتم، گفت: در حوادث اخیر مسائل و حرف‌های دانشجویان را شنیدیم و رئیس جمهور نیز بیش از رؤسای گذشته به حرف‌های دانشجویی اعتقاد دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر پرهیز از خام فروشی تولیدات گفت: اگر کالاهایی نظیر سنگ‌های مرمر و غیره را خام فروشی نکنیم درآمدهای هنگفتی برای ما خواهد داشت.

وی با گرامیداشت روز دانشجو با عنوان اینکه برخی‌ها با مغلطه عنوان می‌کنند مقصر رویارویی ایران و آمریکا ایران بود آن را نادرست دانست و افزود: این رویارویی به ۶۹ سال قبل برمی گردد و آمریکایی‌ها می‌خواستند همه چیز در سلطه آنها باشند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دانشجویان با تاریخ آشنا شوند تا جای جلاد و شهید عوض نشود.

وی گفت: در حوادث اخیر دشمن تلاش می‌کرد که نسبت به پرچم، سرزمین و ارزش‌های خود بیگانه و دلبسته دیگرانی شویم که به ما ظلم کردند.

اجرای ۴۲ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اجرای ۴۲ پروژه بزرگ با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد دلاری اشاره کرد و گفت: دولت جهت گیری اقتصادی خوبی را درپیش گرفته است و راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل و راکد از جمله سیاست‌ها است.

حسینی نهایی شدن طرح رتبه بندی معلمان را از دیگر دستاوردهای دولت ذکر کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ هزار معلم از این طرح بهره مند شدند و ۲۰۰ هزار معلم باقی مانده که کارهایشان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه از مشکلات مردم بی خبر نیستیم، کاهش بارندگی ۱۰ ساله و خشکسالی را سبب بروز مشکلاتی در کشور دانست و گفت: در حوادث اخیر شاهد افتتاح پروژه آبرسانی در لرستان بودیم و در همدان و جای جای کشور طرح‌ها در دست اقدام است.

وی درباره ضرر وارده به کسب وکارهای اینترنتی گفت: در مدتی شاهد بودیم که اینستاگرام، واتساب و غیره اقدام به تحریک و آموزش نظامی می‌کردند و وقتی فضایی ناامن شود باید آن را بست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تقویت مراکز علم وفناوری و تقویت آن را در استان‌ها لازم دانست و گفت: دستگاه‌ها و نهادها باید از ایده‌های فناورانه حمایت کنند.

شفافیت در دستور کار دولت و مجلس

حسینی به تهیه طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس به عنوان اولین نفر این طرح را امضا کرد و به این طرح اعتقاد وجود دارد و شفافیت در دستور کار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و سبب می‌شود تا انضباط بیشتری حاکم باشد.

وی درباره وعده دولت برای تأمین مسکن علت رفتن و استعفای رستم قاسمی را ابتلای به بیماری ذکر کرد و گفت: به جای وی یک جوان باانگیزه جایگزین شد و آقای بذرپاش در دیوان محاسبات نیز عملکرد خوبی داشتند و امیدواریم وعده رئیس جمهور درباره مسکن عملیاتی شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تلفیقی از جوانان و پیشکسوتان را بهره گرفته است، درپاسخ به منسجم نبودن تیم اقتصادی دولت گفت: دولت از ابتدا اقدام به تشکیل قرارگاه اقتصادی کرده است.

وی افزود: درباره حذف ارز ترجیهی وهدفمند کردن یارانه‌ها با آنکه اختلاف نظرهایی وجود داشت اما پس ازتصویب همه اعضای دولت از آن حمایت کردند و دولت تمام توان را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار گرفته است و اقدامات گذشته سبب تورم ۶۰ درصدی و بیکاری روزافزون شده است و تلاش می‌کنیم وضعیت متحول شود.

وی با اظهار اینکه وضع موجود مطلوب نیست و باید از آن عبور کرد، گفت: دولت در همه حوزه‌ها طرح وبرنامه دارد.

حسینی با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان، افزایش ۵۷ درصدی حقوق معلمان و سرمایه گذاری طرح‌های جدید نیازمند منابع است، گفت: کارهای بزرگی در حال انجام است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین