|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۵۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵


تسنیم: وزیردفاع روسیه با اعلام آماری از هزینه‌های دفاعی این کشور، از افزایش هزینه‌های در سال میلادی جاری خبر داده است.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه فاش کرد که روسیه در سال آینده نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ برای امور دفاعی هزینه خواهد کرد. او توضیح داد که این افزایش به تضمین میزان آمادگی رزمی ۹۷ درصدی برای تسلیحات و سخت افزار کمک می‌کند.

پییشتر یک گزارش با استناد به اسناد دولتی روسیه مدعی شده بود که مسکو در سال ۲۰۲۲، ۴۶۷۹ تریلیون روبل (۷۷ میلیارد دلار) برای امور دفاعی خود هزینه کرده است. بر اساس برآورد روزنامه نگاران، انتظار می‌رود این رقم در سال آینده بیشتر افزایش یابد و به حدود پنج تریلیون روبل برسد. این مقاله همچنین ادعا کرد که روند صعودی هزینه‌های دفاعی تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

شویگو همچنین در جریان سخنرانی خود در دانشکده وزارت دفاع از سازندگان تسلیحات روسی خواست تا حداکثر ظرفیت تولید خود را حفظ کنند و از تحویل زودهنگام تسلیحات به ارتش اطمینان حاصل کنند. وی همچنین بر لزوم تداوم مدرن سازی تسلیحات تاکید کرد تا بتوان مدل‌های پیشرفته سلاح را به میدان جنگ در اوکراین فرستاد.

به گفته شویگو، باید بر سیستم‌های توپخانه و موشکی و همچنین استفاده از پهپاد‌ها برای افزایش کارایی تسلیحات تاکید شود. وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در نتیجه عملیات ویژه نظامی و بسیج نسبی، الزامات رعایت دستورات کشوری در تمامی سطوح کنترل و اجرا افزایش یافته است.

شویگو همچنین روز چهارشنبه در مورد نتایج عملیات نظامی در اوکراین گفت که بیش از ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره در روسیه و بلاروس طی دو ماه گذشته با کمک ۲ هزار مربی آموزش دیده اند. وزیر دفاع روسیه همچنین فاش کرد که بیش از ۸ هزار خدمه برای تانک ها، خودرو‌های جنگی پیاده نظام، سیستم‌های توپخانه، پدافند هوایی و همچنین واحد‌های پهپادی و جنگ الکترونیک آماده شده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین