|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳


باشگاه خبرنگاران: معاون سلامت سازمان زندان‌ها گفت: وضعیت سلامت در زندان‌های کشور پایدار است و هیچ بیماری کنترل نشده‌ای وجود ندارد.

سیدعبدالله مرتضوی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: بیش از دو هزار و هفتصد نفر کادر درمان در زندان‌های سراسر کشور مستقر هستند که کار خدمت رسانی به زندانیان را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که زندانی در زندان تحت هیچ شرایطی وضعیت حاد نداشته باشد گفت: درصورتی که پزشک داخل زندان تشخیص اعزام زندانی به بیمارستان را بدهد هیچ محدودیتی برای اعزام زندانی وجود ندارد.

وی افزود: این استثنایی‌ترین موضوعی است که پزشک زندان اختیار دارد با دستور مستقیم و بدون هماهنگی با مراجع قضایی در صورت تشخیص، زندانی را به مراکز درمانی اعزام کند.

مرتضوی ضمن بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زندانیان در هنگام ورود به زندان خوداظهاری مصرف مواد مخدر را داشتند گفت: این خود اظهاری در سال گذشته درمیان بیش از ۵۰۰ هزار نفر انجام شده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: برای ترک اعتیاد زندانیان درمان‌های مختلفی وجود دارد که اکنون در زندان‌ها گروه‌های همسان موفقی هستند که به عنوان نمونه در تبریز، بیش از ۶۰۰ نفر از زندانیانی که انتهای خط مواد مخدر بودند اکنون بدون هیچ دارویی و صرفا با گروه‌های همسان و کار روان درمانی ترک کردند.

وی ادامه داد: مهم این است بعد از آزادی به سمت مواد سوق پیدا نکند که نیاز به تجهیز این افراد به مهارت‌های اساسی زندگی می‌باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت زندان‌های کشور از لحاظ سلامت پایدار است گفت: هیچ بیماری کنترل نشده‌ای در زندان‌های کشور وجود ندارد.

مرتضوی با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه گفت: کمبود اعتبار، منابع انسانی و همچنین نواقص تجهیزات در زندان‌ها مشکلاتی را برای خدمات رسانی ایجاد می‌کند که در حال مطرح کردن این مشکلات با دولت هستیم تا بتوانیم مشکلات برای خدمات رسانی بهتر بر طرف کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین