|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
مسئول برگزاری نشست های وحدت اصول گرایان با تصریح بر اینکه در راستای منویات رهبری از دولت و تیم دیپلماسی آن حمایت می کنیم، اظهار داشت: جریان اصول گرایی وابسته به هیچ حزبی نیست.
حجت الاسلام «سیدرضا تقوی» عصر سه شنبه درجمع اصولگرایان استان گلستان در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) گرگان گفت: جریان اصول گرایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم شکل گرفت، اپوزیسیون دولت نیست بلکه همچون رهبری از دولت، مسوولان خدمتگزار و مومن و تیم دیپلماسی آن حمایت می کند.

وی با بیان این که حمایت از دولت وظیفه شرعی جریان اصولگرایی است، افزود: خط قرمز این جریان فتنه 88 است و در این خصوص از دولت می خواهد از بکارگیری افرادی که در فتنه 88 دخیل بودند، در پست های دولتی پرهیز کند.

تقوی، همگرایی و وحدت را از شعارهای کلیدی جریان اصول گرایی دانست و اضافه کرد: این جریان، شعارهای خود را از منویات رهبری انقلاب اخذ کرده و آماده دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب و رهبری و حرکت درمسیر آن است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به برگزاری نشست های وحدتی بین اصول گرایان در تهران و دیگر استان های کشور، خاطرنشان کرد: این نشست ها جنبه انتخاباتی ندارد و تنها با هدف تبیین اصول و منویات رهبری و ایجاد وحدت و همگرایی بین نیروهای متدین و انقلابی جامعه است.

تقوی تعدد فعالیتهای سیاسی و اجتماعی خود را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برخی این پرسش برایشان مطرح است که فعالیت همزمان در جریان اصول گرایی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منافات دارد، بنده علاوه بر این که رییس این تشکیلات هستم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت تهران و جامعه مدرسین قم نیز هستم و می توانم در این خصوص فعالیت کنم ضمن این که ائمه جمعه نیز بیشتر منویات و اصول مد نظر رهبری انقلاب را برای مردم تشریح می کنند.

تقوی اضافه کرد: هر کس که در راستای اصول و آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت کند، جزء جریان اصول گرایی است و ما تنها باید در چارچوب و همگام با منویات رهبری حرکت کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت تهران، خاطرنشان کرد: وظیفه جریان اصول گرایی این است که نگذارد نیروهای مومن، متدین و ارزشی با تغییر دولت ها منزوی شوند بلکه باید از ظرفیت های بالای این افراد در پیشبرد اهداف نظام استفاده نمود.

وی با انتقاد از نگاه و رویه تغییر مدیران در دولت ها، تصریح کرد: این رویه که کل مدیران حتی نیروهای خدماتی یک اداره نیز با تغییر دولت کنار گذاشته شود درست نیست البته دولت ها حق دارند از مدیرانی که همسو با سیاست های آنان هستند استفاده کنند اما نباید مدیران و نیروهای ارزشی و انقلابی با سال ها تجربه کنار گذاشته شوند.

تقوی با بیان این که کنار گذاشتن بی دلیل افراد ولایی و ارزشی بزرگترین خسارت به نظام و مردم است، گفت: جریان اصول گرایی می خواهد با تقویت همدلی و همگرایی بین همه نیروهای ارزشی و انقلابی که به اصول انقلاب و رهبری اعتقاد دارند و نیز از ظرفیت های آنان در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و رهبری استفاده کند.

وی بر لزوم ظرفیت سازی فردی و جمعی و نیز ظرفیت شناسی در جامعه به ویژه در بین اصول گرایان تاکید کرد و گفت: در سایه ظرفیت سازی می توان از سرمایه های بزرگ مردمی در جهت مشارکت های اجتماعی بهره جست.

درآغاز این مراسم که جمع زیادی از نیروهای اصول گرا و برخی مدیران کل استان گلستان نیز در آن حضور داشتند، حجت الاسلام «سید علی طاهری» نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: در سایه وحدت و همگرایی بین نیروهای جریان اصول گرا از 7 نماینده کنونی مردم این استان در مجلس، 6 نفر اصول گرا هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین