|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: حقوق شهروندی با موضوع امنیت و عدالت ارتباط مستقیم دارد و ما را بر آن می‌دارد که اقدامات و گام‌های عملی را در این زمینه برداریم.
محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 در همایش حقوق شهروندی و حق دفاع گفت: ما در موضوع دفاع و ضروریت‌هایش هیچ تردیدی نداریم و هیچکس نمی‌تواند جایگاه ضرورت حق دفاع را زیر سؤال ببرد.
 
وی افزود: کانون‌ها و اتحادیه به امر دفاع در خارج از قوه قضائیه نیز اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند. نقض حقوق شهروندی و عدم قدرت دفاع در قوه مجریه بیشتر از قوه قضائیه است.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 ادامه داد: این که ما در مجلس قانونی را وضع می‌کنیم و با دیدگاه نمایندگان مصوب می‌شود که امری محدود یا آزاد باشد می‌توان جایگاهی از حقوق شهروندان در آنجا تعریف شود و کانون‌ها و اتحادیه نیز می‌تواند در اینجا ورود کند.
 
وی با بیان اینکه اتفاقات در لایه‌های زیرین جامعه رخ می‌دهد ولی نمودش در دادگا‌ها است، گفت: در زمینه حقوق شهروندی نباید به صورت مجرد و انتزاعی نگاه کرد. رعایت حقوق شهروندی در ابعاد مختلف باید صورت بگیرد زیرا با عرف و دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد.
 
وی افزود:‌ حقوق شهروندی با موضوع امنیت و عدالت ارتباط مستقیم دارد و ما را بر آن می‌دارد که اقدامات و گام‌های عملی را در این زمینه برداریم. اگر اساس و اصل و جایگاه حقوق شهروندی آشکار نشود مطمئناً هیچگاه به مسئله دفاع نخواهیم رسید.
 
پورمختار اظهار داشت: دشمنان حقوق شهروندی که بعضاً ممکن است در قالب دوست و با شعار حقوق شهروندی بخواهند اعمالی را مرتکب شوند که آثار آن برخلاف اهداف و آموزه‌های حقوق شهروندی باشد را باید شناخت.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: مفاسد اقتصادی و اداری از بارزترین دشمنان حقوق شهروندی هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین