|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمایت از شارلی ابدو خواستار وارد کردن این نشریه به اراضی اشغالی شده بود.
نشریه فرانسوی شارلی ابدو که اقدام به انتشار کاریکاتور موهن با ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) کرده بود در سرزمین‌ها اشغالی و تل آویو توزیع شد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با حمایت از شارلی ابدو خواستار وارد کردن این نشریه به اراضی اشغالی شده بود.

وی که رئیس حزب «خانه ما اسرائیل» نیز است؛ در اجتماع اعضای حزب خود به آنان توصیه کرد که با خرید عمده این نشریه، ضمن کمک مالی به دست اندرکاران آن، نسخه‌های خریداری شده را به صورت رایگان در میان مردم پخش کنند.

برهمین اساس، نسخه‌هایی از این نشریه هتاک خریداری شده و به صورت رایگان میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی توزیع گردید.

شیخ عکرمه صبری، رییس هیات عالی اسلامی قدس و خطیب مسجد الاقصی با انتقاد از این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: این کار باعث تحریک احساسات مسلمانان خواهد شد.

تیراژ نشریه شارلی ابدو که در گذشته از شصت هزار نسخه فرا‌تر نمی‌رفت از زمان حمله مسلحانه به دفتر این نشریه فکاهی که به کشته شدن ۱۲ تن از کارکنان آن منجر شد به طور پیوسته رو به افزایش بوده است.

شارلی ابدو که در گذشته با مشکلات مالی بسیاری روبرو بود اکنون موفق شده تنها به یاری فروش آخرین شماره‌اش پس از حمله هفتم ژانویه بیش از دوازده میلیون یورو درآمد کسب کند که با احتساب کمک‌های مالی مردمی و پشتیبانی وزارت فرهنگ فرانسه به دست کم پانزده میلیون یورو بالغ می‌شود و همین تداوم کار این نشریه را برای مدت زمان طولانی تضمین کرده است.

کاریکاتورهای موهن شارلی ابدو خشم مسلمانان را برانگیخته است و تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف سرتاسر جهان علیه کاریکاتورهای موهن نشریه شارلی ابدو برگزار شده است.












ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین