|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۳۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
از 215 نماینده حاضر در جلسه تنها 74 نفر از نمایندگان اظهارات وزیر آموزش و پرورش را قانع کننده دانستند، 114 نماینده نیز از این اظهارات قانع نشده بودند و 14 نماینده رای ممتنع دادند.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نتوانست نمایندگان را قانع کند و دومین کارت زرد را از مجلس نهم دریافت کرد.

وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه درباره علت استخدام نشدن معلمان پیش دبستانی، اعلام نشدن زمان و سرفصل آزمون استخدامی و همچنین پرداخت نشدن مطالبات معلمان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

فانی به طور کامل به سوال های این نماینده مجلس پاسخ داد اما قاضی پور اعلام کرد که از اظهارات وی قانع نشده است و خواستار رای گیری و اخذ نظر نمایندگان شد.

پاسخ های وزیر آموزش و پرورش به رای گذاشته شد که در این رای گیری از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه تنها 74 نفر از نمایندگان اظهارات وزیر آموزش و پرورش را قانع کننده دانستند، 114 نماینده نیز از این اظهارات قانع نشده بودند و 14 نماینده رای ممتنع دادند.

**قاضی پور: چرا قانون مجلس برای تعیین تکلیف معلمان اجرایی نشده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با مطرح کردن این پرسش که چرا قانون مصوب مجلس در ارتباط با تعیین تکلیف معلمان پیش دبستانی نهضتی و شرکتی از سوی وزیر آموزش و پرورش اجرایی نشده است، گفت: فرصت دوساله در این باره داده بودیم که این مهلت تمام شده است.

«نادر قاضی پور» افزود: قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 و قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی در فرصت دو ساله که به اتمام رسیده، اجرا نشده است.

وی ادامه داد: مشکل معلمان کشور که منتظر اقدام عملی ما بودند، همچنان حل نشده است و این معلمان پیش دبستانی نهضتی و شرکتی کشور چندین سال است که بدون آینده شغلی خدمت کرده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این معلمان با کمترین دستمزد و حقوق به دانش آموزان تدریس و جوانی خود را تلف کرده اند؛ معلمان نهضتی در روستاهای دور افتاده سواد آموخته اند تا افتخار کاهش بی سوادی را به یدک بکشیم، چرا مشکل آنها حل نشده است؟

قاضی پور ادامه داد: چرا آزمون استخدامی که در 17 مرداد اعلام کرده بودید، برگزار نشده است؟ متاسفانه امید معلمانی از این دست به یاس تبدیل شده است؛ باعث شدید هر هفته معلمان در مجلس تجمع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر با دختر و پسر شما چنین می شد با انقلاب و نظام بدبین نمی شدید؟ اگر نیاز به همکاری معلمان نبود چرا از آنان استفاده کردید؟ این ها باید تا کی منتظر پاسخ بمانند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: بهانه هایی که برای استخدام نشدن آنها مطرح می شود دردی از مشکلات آنها حل نمی کند؛ باید مشکلات آنان را در هیات دولت حل می کردید.

قاضی پور به جلسه رای اعتماد فانی اشاره کرد و گفت: شما گفتید قانون تصویبی مربوط به استخدام پیش دبستانی را قبل از اتمام وقت قانونی عمل می کنید اما به آن عمل نکردید.

وی افزود: توجه به نیروی انسانی واجب تر از توجه به رفاه دوستان است؛ در این دوره فقط آموزش است و از پرورش خبری نیست؛ چرا آموزش و پرورش نیروی بومی در برخی مناطق نمی گذارد؟ چرا معلمان شرکتی را به روستاها نفرستادید؟

**گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با قرائت سوال ملی نادر قاضی پور گفت: چرا معلمان پیش دبستانی و شرکتی را استخدام نمی کنید؟ چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی کنید؟ و چرا مطالبات معلمان پرداخت نمی شود؟

وی ادامه داد: در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس سوال های مذکور با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه 16 اردیبهشت 93 مطرح شد و قاضی پور در توجیه سوالات خود گفت: چرا قانون پیش دبستانی ها براساس الحاق دو تبصره به ماده 17 اجرایی و قوانین مصوب در خصوص شرکتی ها چرا انجام نمی شود؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس ادامه داد: برای پیش دبستانی ها شرایط گذاشتید که تا سال 89 سرفصل ها و زمان امتحان را مشخص کنند. برای سن شرکت کنندگان چه شرایطی را مشخص کرده و این نکته باید مدنظر وزارتخانه آموزش و پرورش باشد که این افراد جوانی که خود را صرف این راه کرده اند چرا به این شکل با آن ها برخورد می شود؟

جعفری تصریح کرد: در پاسخ به سوال قاضی پور، فانی بیان داشت که درباره پیش دبستانی ها کار تمام شده و باید با معاونت توسعه ریاست جمهوری هماهنگی و مجوزهای لازم اخذ شود.

وی به نقل از فانی گفت: درباره بازنشستگان حدود 800 میلیارد تومان به خزانه داده ایم و برای امتحان نیز بخش های دیگر همچون معاونت توسعه و برنامه ریزی ریاست جمهوری هماهنگی کرده و نمی توانیم به تنهایی تاریخی برای برگزاری آن تعیین کنیم اما آن چه در قانون تعیین شده است را اجرایی خواهیم کرد.

سخنگوی این کمیسیون ادامه داد: در پایان، قاضی پور اعلام داشت که از توضیحات وزیر، قانع نشده است و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات حیطه سوال را ملی و مراتب را جهت طرح در جلسه علنی ارایه کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین