|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۳۵۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶

فارس:نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت اجرای تعهدات پادمانی ذیل معاهده ان‌پی‌تی توسط ایران، امری ضروری و فوری است که به تعویق هم افتاده است.

بعد از اتهام‌زنی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران درباره رعایت نشدن برخی مسائل پادمانی، یک دیپلمات آمریکایی نیز این ادعاها را تکرار کرد.

«رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بامداد شنبه گفت اجرای تعهدات پادمانی ذیل معاهده ان‌پی‌تی توسط جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

مالی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از همکاران خود در هیأت آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و شرکای تروئیکای اروپایی خود به‌دلیل تلاش‌هایشان برای کسب حمایت حداکثری از قطعنامه دیروز آژانس اتمی علیه ایران قدرانی می‌کنم».

وی با به اشتراک گذاشتن بیانیه ضد ایرانی هیأت آمریکا در وین، افزود: «اجرای کامل تعهدات پادمانی ذیل ان‌پی‌تی توسط ایران، یک امر ضروری و فوری است که به تعویق هم افتاده است».

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع قطعنامه ضدایرانی پیشنهاد شده از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی را به تصویب رساند. قطعنامه مذکور از ایران می‌خواهد فوراً با تحقیقات آژانس اتمی در خصوص ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه مکان اعلام‌نشده در ایران همکاری کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین