|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۳۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
شبکه مجازی آستان نوشت: ناکامی های تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام ملت های آسیا ادامه دار شد. تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر عراق جلو افتاد و بعد به تساوی رسید و بعد از دو بار عقب ماندن، بازی مساوی شد اما در ضیافت پنالتی ها، در نهایت نتیجه را به حریف واگذار کردیم تا برای فتح آسیا مجبور باشیم حداقل چهار سال دیگر منتظر بمانیم.
بعد از بازی، فدراسیون فوتبال به حضور یک بازیکن دوپینگی در تیم ملی فوتبال عراق اعتراض کرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به باقی ماندن عراق در جام ملت ها داد تا آخرین تیرمان هم به سنگ بخورد. به هر حال ما حذف شدیم و با وجود اینکه بسیاری از مردم از عملکرد بازیکنان و کادر فنی تیم ایران رضایت نسبی دارند، اما نمی توان کتمان کرد که از نتیجه نهایی راضی نیستند..

سیدهادی حسینی عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی: اعضای تیم ملی واقعاً زحمت کشیدند اما آنها انگیزه لازم برای برد را نداشتند و فکر می کنم کار پولادی در بازی با عراق بسیار ناشیانه بود. تیم ملی نیاز به بازی های تدارکاتی و اردوهای منظم داشت که متأسفانه این اردوها کافی نبود. بحث روانی نیز در این زمینه مؤثر بود که تیم ملی نتوانست دعای خیر مردم را پشت سرش داشته باشد. بچه های فوتبال نتوانستند همانند تیم ملی والیبال، کشتی، وزنه برداری و هندبال فضای دلنشینی را ایجاد کنند.

امیررضا واعظ آشتیانی کارشناس مدیریت و اقتصاد ورزش: داوری در بازی با عراق عادلانه نبود و عجولانه تصمیم گیری کرد. داور نشان داد که از حافظه خوبی برخوردار نیست زیرا به یاد نداشت که 10 دقیقه قبل هم به پولادی کارت زرد داده است. از نظر ما باید این کارت به دروازه بان عراق به دلیل برخورد بد وی داده می شد و متأسفانه بارها دیده ایم که اینگونه قضاوت ها سرنوشت یک تیم را عوض می کند. اما در بحث مدیریتی و فنی، تیم ملی را خوب می بینم زیرا تیم ما 80 دقیقه 10 نفره خوب کار کرد و مهمترین باخت، همان اشتباه داور بود.

حامد جیرودی خبرنگار ورزشی: یکی از دلایل باخت تیم ملی، اشتباه داور استرالیایی در اخراج مهرداد پولادی بود و دلیل دیگرش نیز این بود که باید بازیکنانی با اعتماد به نفس بالاتر برای ضربات پنالتی انتخاب می شدند که اینطور نشد. تمام تیم های ملی که در این مسابقات شرکت کردند، 8 الی 9 بازی تدارکاتی را پشت سر گذاشتند اما تیم ما فقط دو بازی تدارکاتی داشت و نیاز به بازی های تدارکاتی بیشتری داشت. البته این باخت چیزی از قابلیت های تیم ملی فوتبال و مدیریت کی روش کم نمی کند زیرا تیم ما بسیار خوب و فنی کار کرد.

محمد احسانی استاد دانشگاه: اکثر داوران چه در سطح لیگ و چه در سطح ملی معتقدند که داور بازی ایران و عراق برای اخراج پولادی عجله کرد و این عجله به تیم ما ضربه زد. تیم ما بسیار خوب کار کرد و با وجود اینکه 10 نفره بود، اما خوب و فنی خود را نشان داد و با وجود اینکه دو بار عقب افتاد، اما باز هم با بازی خوب جبران کرد و نمی توانیم در بحث فنی ایرادی به تیم بگیریم زیرا آقای کی روش به خوبی تیم را هدایت کرد.

منصور ابراهیم زاده مربی و کارشناس فوتبال: نخستین دلیل باخت ما مشکل داوری بود که داور قضاوت درستی نداشت و اخراج بازیکن ما حق نبود وهمین باعث شد که شیرازه تیم ما از هم بپاشد. علت دیگر، عدم برگزاری اردوهای کافی تدارکاتی بود. تیم های عراق، کره جنوبی، ژاپن و کویت هرکدام چند بازی تدارکاتی داشتند تا خودشان را به مسابقات برسانند ولی ما فقط دو بازی داشتیم و قطعاً اگر بازی های تدارکاتی بیشتری داشتیم، هماهنگی بین بازیکنان نیز بیشتر می شد. البته ما 4 الی 5 بازیکن جوان هم داشتیم که قطعاً اگر به جای آنها از بازیکنان باتجربه تر استفاده می شد، بهتر بود.

مهدی دادرس مدیرعامل سابق تیم های سایپا و پیکان: مشکلات مدیریتی در کنار سایر دلایل در اتفاق رخ داده برای تیم ملی نقش پررنگی داشته است. تیم ملی فوتبال برای فدراسیون نیست و مال مردم است؛ همان مردمی که در استرالیا هم برای بازی ها به ورزشگاه می آمدند. بطور مشخص، در جام ملت هایی که پشت سر گذاشتیم، خیلی دیر پول به فدراسیون داده شده و به همین دلیل بازی های تدارکاتی خوبی نداشتیم. الان کی روش همین مسأله را می تواند علم کند و دلیل ناکامی ما را چنین چیزی عنوان کند. کی روش تیمی جنگنده درست کرده ولی قطعاً اشتباهاتی هم داشته است اما فدراسیون در قبال او ضعیف عمل کرده است.

*آستان مقدس امام خمینی (ره)
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین