|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
به نوشته سایت خبری تابناک ،«وجود چنین بازیکنی به علت رفتار غیر ورزشی در بازی ایران و عراق، موجب عدم تمرکز داور در تصمیم گیری و در نهایت تحمیل هزینه باخت به کشور شد؛ لذا مجددا تأکید می کنم دستگاه قضایی به شدت با این موارد برخورد کند ».
انتقادها از تمارض و اخراج پولادی به مجلس هم کشیده شدحذف تیم ملی کشورمان در یک چهارم نهایی جام ملت ها، واکنش های فراوانی به همراه داشت. هضم این شکست برای فوتبال دوستان ایرانی کمی سخت بود، به ویژه آنکه این شکست را برابر کشوری متحمل شدیم که صاحب یک تاریخ پر فراز نشیب با آن هستیم. همین مسأله موجب شده تا این روز ها شاهد واکنش های احساسی به باخت تیم ملی و عوامل این شکست باشیم.

به گزارش «تابناک»، شکست تیم ملی برابر عراق در حالی رقم خورد که تیم ما در برابر عراق، آن هم ده نفره، نزدیک هشتاد دقیقه صف آرایی کرد. اخراج عجیب مهرداد پولادی از سوی ویلیامز استرالیایی، موجب شد تا برنامه های کارلوس کی روش به هم بریزد و سرانجام تیم ملی پس از یک نمایش درخشان و جنگنده برابر عراق در 120 دقیقه و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شود.

در این باره باید گفت، هرچند اخراج نابجایی مهرداد پولادی برای بنجامین ویلیامز استرالیایی تبعات سنگینی داشت و ایرانی های فراوانی در سرتاسر جهان به شیوه های مختلفی از خجالت او درآمدند، در ایران هم یک قربانی دیگر داشت؛ مهرداد پولادی که به دلیل ماجرای سربازی اش به اندازه کافی در نوک پیکان توجهات قرار داشت. خیلی ها تمارض او را بعد از برخورد با دروازه بان عراق، نابجا و غیرحرفه ای و او را عامل شکست تیم ملی دانستند.

بنا بر این گزارش، نگاهی به پیام های خوانندگان تابناک در این اینجا و آنجا یا سرک کشیدن به شبکه های اجتماعی، به خوبی نشان می دهد این روز ها مهرداد پولادی، تا چه میزان در میان هواداران ایرانی فوتبال مغضوب است؛ سرباز فراری که به رغم کیفیت خوب فنی اش در تیم ملی، تنها به دلیل دور زدن قانون و تخلف فاحشش در ماجرای کارت پایان خدمت و بعد از آن بخشش موقتی که از سوی مسئولین نصیبش شد، به سوژه ای برای افکار عمومی تبدیل شد و همه آن هایی که در چند سال اخیر، زندگی شان به نحوی تحت تأثیر دو سال خدمت سربازی بوده، از او به عنوان یک نماد از تبعیض در اجرای قانون در کشور یاد می کنند.

و این چنین است که یک اشتباه سهوی یا عمدی او، این گونه موجب می شود که خیلی ها شکست تیم ملی و حذف از جام ملت ها را به پای او بنویسند!

اما در اینجا متخلف بودن مهرداد پولادی، یک مسأله است و مقصر دانستن او برای باخت ایران مقابل عراق مسأله ای دیگر، که البته درباره موضوع اول ـ که بسیار سخن ها رفته ـ بار ها و بار ها از لزوم احترام به افکار عمومی و اجرای عدالت در خصوص فوتبالیست های متخلف سخن گفتیم و خواهیم گفت؛ اما گویا این پند و اندرز ها و انتقادات در مسئولان مربوطه کارگر نیفتاده و آن ها به هر دلیل ، پذیرفتند یک فرد متخلف را که با جعل سند چند سال، چندین و چند نهاد مهم کشور را دور زده در لباس تیم ملی به استرالیا بفرستند، ولی حالا که پولادی در لباس تیم ملی به میدان رفته، دیگر نمی توان همه اشکالات را به او وارد دانست.

هرچند تیم ملی کشورمان در استرالیا با انتقادات فراوانی روبه رو بود، برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان بود که روح یک تیم را به نمایش گذاشت. تیمی نبود که ستاره داشته باشد و همه در آن در یک سطح بودند، ولی همه برای یک هدف تلاش کردند. حالا به هر دلیل ، این هدف میسر نشده است. ناکامی در رسیدن به موفقیت، موجب نمی شود همه انگشت اتهام را به سمت یک نفر نشانه بروند. بی شک مقصر دانشتن تنها و تنها مهرداد پولادی در این روز ها، یک حرف احساسی و تنها از سر هیجان است و چند روز که از این ماجرا بگذرد و هواداران فوتبال هم با شکست تیم ملی کنار بیایند، می پذیرند این تنها یک فرد نبوده که عامل این شکست بوده، بلکه عوامل متعددی بود که موجب سریال ناکامی های تیم ملی شد.

شنیدن این دست حرف ها از زبان هواداران عصبانی و هیجان زده فوتبال البته عجیب نیست؛ اما گاهی برخی مسئولان ادعاهایی می کنند که موجب تعجب است. در حالی فوتبال دوستان ایرانی از شکست برابر عراق ناراحتند و واکنش های احساسی فراوانی به این مسأله نشان می ‎ دهند، از مسئولان انتظار می رود با در پیش گرفتن مواضع عقلانی و صحیح به جای تهییج افکار عمومی، سعی در آرامش بخشیدن به آن ها را داشته باشند.

روز گذشته، ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان به عنوان عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با خانه ملت اظهارات جالبی داشت. این نماینده مجلس هم پای هواداران عصبانی فوتبال ایران، مهرداد پولادی را عامل شکست تیم ملی دانست و گفت: «وجود چنین بازیکنی به علت رفتار غیر ورزشی در بازی ایران و عراق، موجب عدم تمرکز داور در تصمیم گیری و در نهایت تحمیل هزینه باخت به کشور شد؛ لذا مجددا تأکید می کنم دستگاه قضایی به شدت با این موارد برخورد کند ».

این نماینده مجلس البته در آغاز سخنانش از مسئولینی انتقاد کرد که این بازیکن متخلف را به استرالیا برده بودند و در تأیید حرف هایش هم به سخنان چندی پیش رهبر انقلاب در خصوص لزوم برخورد با متخلفین اشاره کرد. این صحبت ها در حالی پس از شکست تیم ملی کشورمان بیان می شود که مردم انتظار داشتند پیش از آغاز جام ملت ها ـ که این بازیکن با تصمیم مسئولان، عازم استرالیا شده بود ـ این تدابیر اندیشیده می شد، نه الان که تیم ملی حذف شده است. این صحبت ها اگر از زبان هواداران پرشور فوتبال گفته شود، شاید چندان به آن اشکالی وارد نباشد، ولی مردم انتظار ندارند مسئولان و دست اندرکارانی که اتفاقا می توانستند در مواقع لزوم کاری کنند ، تصمیمی بگیرند یا نطقی کنند و نکردند، حالا اینچنین سخن بگویند.

منبع: تابناک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین