|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۵۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

طبق برآوردهای اولیه از تقسیم پست‌ها در کابینه آتی رژیم صهیونیستی، احتمالا حزب لیکود کرسی وزارت جنگ را برای خود حفظ می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پیش‌بینی‌های اولیه درمورد پست‌های مهم کابینه آتی اسرائیل به شرح زیر است:

احتمالا لیکود وزارت جنگ را حفظ خواهد کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت، وزیر جنگ، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی، اریه ادرعی، وزیر امور داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی خواهند بود.

قرار است اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) نتانیاهو را مکلف به تشکیل کابینه کند، این در حالی است که به دلیل اختلاف‌نظرها میان بلوک راست و احزاب عضو ائتلاف حاکم درباره برخی موضوعات، هنوز موعد معرفی کابینه جدید مشخص نشده است.

اختلاف‌نظرهای اصلی در مذاکرات ائتلافی میان نتانیاهو و بزالل اسموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم دینی و اریه ادرعی، رئیس حزب شاس درباره کرسی‌های وزارتی است که اسموتریچ و ادرعی به دست خواهند گرفت، اما طبق گزارش روزنامه عبری زبان هاآرتص، در حال حاضر دو طرف درباره قانونی بودن شهرک‌سازی‌ها و تشدید اجرای قانون درخصوص ساخت‌وسازهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی اتفاق‌نظر دارند.

۶۴ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از احزاب راست‌گرا و حریدی‌ها شامل لیکود، صهیونیسم دینی، شاس و یهدوت هتوراه از ماموریت  نتانیاهو برای تشکیل کابینه آتی حمایت کردند اما به دلیل اختلاف‌نظرها میان احزاب تشکیل دهنده ائتلاف، نسبت به احتمال معرفی کابینه جدید به کنست در چند روز آتی ابراز تردید کردند.

اختلاف‌نظرهای یاد شده در ارتباط با دستگاه قضایی و دادگاه عالی این رژیم و نیز تقسیم پست‌های وزارتی، مسائل دین و دولت و بودجه مدارس حریدی (یهودیان ارتدوکس) است.

نتانیاهو به دلیل این مشکلات و تفاوت در موضعگیری‌ها در مذاکرات ائتلافی، از معرفی کابینه پیشنهادی خود به کنست در هفته جاری دست کشید و تصمیم گرفت کابینه خود را هفته آتی پس از رفع اختلاف‌نظرها معرفی کند.

پیش‌بینی می‌شود با مکلف شدن نتانیاهو به تشکیل کابینه، این هفته به دعوت یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده‌ای وجود دارد" دیداری میان رهبران احزاب اپوزیسیون انجام شود. احتمالا در این دیدار، بنی گانتس، رئیس حزب آبی-سفید، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما"، میراو میخائیلی، رئیس حزب کار و منصور عباس، رئیس حزب فهرست یکپارچه عربی حضور یابند، این در حالی است که از ائتلاف جبهه و تغییر به ریاست ایمن عوده دعوت نمی‌شود.

از زمانی که نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شود، ۲۸ روز فرصت دارد و در صورتی که در این مدت موفق به تشکیل کابینه نشود، طبق قوانین رژیم صهیونیستی این مهلت دو هفته دیگر تمدید خواهد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین