|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۵۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶


مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: تاکنون ۱۰۲۴ مورد کیفرخواست در تهران صادر شده است. قطعا نسبت به رسیدگی به اغتشاشگران و تفکیک آنها با دقت کامل انجام می شود و رسیدگی متضمن مولفه سرعت و دقت و صحت خواهد بود.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای القاصی رئیس دادگستری استان تهران دوشنبه ۹ آبان گفته بود که تاکنون قریب به هزار فقره کیفرخواست در استان تهران برای بازداشتی‌ها صادر شده است. آیا این تعداد افزایش یافته تا امروز و برای رسیدگی به این پرونده‌ها چند شعبه دادگاه در نظر گرفته شده است؟ گفت: تاکنون ۱۰۲۴ مورد کیفرخواست صادر شده است. قطعا نسبت به رسیدگی به اغتشاشگران و تفکیک آنها با دقت کامل انجام می شود و رسیدگی متضمن مولفه سرعت و دقت و صحت خواهد بود و این اقدامات باید بازدارندگی و عبرت آموزی داشته و پشیمان کننده باشد و تمام تلاش این است که حقی از احدی تضییع نشود.

وی افزود: دادگاه ها علنی است مگر اینکه قرار غیرعلنی صادر شود. به تعداد متناسب با حجم فرایند نتایج حاصل می شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: چهار شعبه "دادگاه انقلاب" برای رسیدگی به این پرونده‌ها تعیین شده است. یک شعبه "دادگاه کیفری دو" برای سرعت در رسیدگی و یک شعبه "دادگاه کیفری یک" برای رسیدگی به جرایم مهم هم در نظر گرفته شده است. همچنین در شهرستان‌های تهران مثل اسلامشهر و دماوند و پردیس و ورامین یک شعبه "دادگاه انقلاب" اختصاص داده شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین