|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴


فرمانده انتظامی ویژه شهرستان ری از دستگیری دو سارق با بیش از ۱۰۰ فقره سرقت از داخل خودرو و نیز کشف ۱۲۳ کیلوگرم تریاک در جریان انجام دو عملیات پلیسی جداگانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ دوستعلی جلیلیان در تشریح دو ماموریت پلیس شهرستان ری در شبانه‌روز گذشته گفت: اوایل مهرماه سال جاری بود که وقوع یک فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو به کلانتری ۱۳۱ شهر ری اطلاع داده شد که درپی آن تیمی از ماموران زبده کلانتری شناسایی سارق یا سارقان پرونده را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده گزارش‌های دیگری نیز از وقوع سرقت به همین شیوه به پلیس مخابره شد، گفت: ماموران پلیس در تحقیقات میدانی خود متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها از سوی دو سارق حرفه‌ای انجام شده است. در ادامه نیز ماموران با تجمیع پرونده‌های مشابه و تحقیقات میدانی چهره سارقان را مورد شناسایی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی، افسران پرونده موفق شدند در تحقیقات میدانی خودروی متهمان را نیز شناسایی کنند که در همین راستا گشت زنی های هدفمند آغاز شد تا اینکه ماموران کلانتری سواری پژو  ۲۰۶ متهمان را در ترددهای شبانه مورد شناسایی قرار داده و توقیف کردند.

جلیلیان با بیان اینکه راننده و سرنشین خودرو در عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: همچنین ماموران در بررسی از داخل خودرو، تعدادی اموال مسروقه از قبیل زاپاس خودروهای پژو، جک و آچارچرخ و دو دستگاه ساب را نیز کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از دو متهم دستگیر شدند، گفت:‌این افراد گرچه سعی در کتمان حقیقت داشتند اما با مشاهده ادله و شواهد لب به اعتراف بازکرده و اعتراف کردند که با همکاری یکدیگر در چند ماه گذشته مرتکب بیش از ١٠٠ فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو شده‌ و اموال مسروقه را به مالخری فروخته‌اند. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این مالخر ادامه دارد.
قاچاق تریاک در بشکه اسید

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف ۱۳۲ کیلوگرم تریاک از یک قاچاقچی سابقه‌دار خبر داد  و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در رصد های اطلاعاتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر شده که با جاسازی ماهرانه مواد مخدر در تانکر مخصوص حمل اسید اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده بود.

وی ادامه داد:‌ این متهم که از استان جنوبی کشور به مقصد یکی از شهرهای شمالی کشور در حال حرکت بود پس از  هماهنگی‌های قضائی در یکی از ورودی‌های این شهرستان دستگیر و در بازرسی از خودروی وی ۱۳۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد. این فرد نیز به مقر انتظامی انتقال داده شده و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد.

جلیلیان با بیان اینکه برای سه متهم دستگیر شده در هر دو عملیات پرونده‌های جداگانه‌ای تشکیل شده است، گفـت:  تحقیقات تکمیلی در مورد پرونده آنان در حال انجام است و این افراد نیز برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین