|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۳۵۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

ایسنا: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبیین برخی بحران ها و مشکلات در جامعه معتقد است که نباید از جمعیت نارضیان غفلت کرد.

‍  بنیانیان، عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: به میزانی که سیاست‌ها و رهنمود های رهبر معظم انقلاب از سوی مسئولین ، نخبگان و مردم درک و بدان عمل شود، در پیشرفت جامعه تسریع و مشکلات مردم نیز زودتر حل خواهد شد ‌.

وی نقش مدیریت های گذشته در بحران های فعلی پرداخت و افزود: بخشی از بحران‌هایی که امروز در گوشه و کنار برخی شهرهای کشور شاهد هستیم، در کنار شیطنت قوی و سازماندهی شده دشمن، محصول کارکردهای غلط مدیریت فرهنگی در گذشته است.

عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
برداشت مشترک از مفاهیم کلیدی مثل دین ، فرهنگ و پیشرفت دولت و نخبگان و... روابط بین این شاخصها در توسعه و تببین فرهنگ در جامعه حائز اهمیت است .

وی فرهنگ را نظام واره ای از باورها و فیوضات اساسی، ارزش ها، آداب و الگوهای رفتاری ریشه دار ارزیابی و تصریح کرد: تلاش مداوم مقام معظم رهبری برای گسترش درک نخبگان از مفهوم و کارکرد فرهنگ در پیشرفت جامعه و اهمیت تربیت و فرهنگ سازی برجسته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از نگاه مقام معظم رهبری کار فرهنگی، یعنی فرآیندی که روح فرهنگی و یک حرکت فرهنگی در آن باشد و افزایش آگاهی و ایجاد اعتقاد و عواطف را در انسان بوجود آورد.  

عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و رفتارهای اجتماعی مخرب، ریشه در باورهای فرهنگی انسان دارد اضافه کرد: در شرایط بحرانی کشور باید بزرگان فرهنگی پای کار بیایند و چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه تغییر شاخص های فرهنگی سبب تغییر بسیاری از رفتارهای فرهنگی درجامعه خواهد شد افزود: برای مقابله با آسیب های فرهنگی کسب دانش لازم و شناخت آسیب های فرهنگی حائز اهمیت است .

بنیانیان اظهار کرد: اگر می‌خواهید فرهنگ را به مخاطب خود معرفی کنید، نقطه شروع آن خانواده و رابطه فرهنگ با این نهاد اولیه است.

وی به نقش مهم نهاد آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: در مدرسه ها باید برنامه های فرهنگی و ارزشی برای دانش‌آموزان و خانواده ها تبیین شود .

این فعال سیاسی و فرهنگی معتقد است: اگر مدیران و خانواده‌ها درک عالمانه‌ای از فرهنگ داشته باشند و به تدریج و آرام جایگاه فرهنگی خود را بازیابند، بسیاری از معضلات حل و فصل خواهد شد.

عضو اندیشکده فرهنگ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی تبدیل به نارضایتی می‌شود افزود: هدف اصلی نظام، تبیین مسائل فرهنگی و ارزش‌های فرهنگی است.

وی با اذعان به اینکه در حوزه فرهنگ نباید از جمعیت ناراضیان غفلت کرد ادامه داد: بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی ناشی از مشکلات فرهنگی است .

بنیانیان تصریح کرد: دشمن فرهنگ کشور را هدف قرار داده و تنها راه آسیب به نظام اسلامی ایجاد جنگ فرهنگی درکشور است .

وی با بیان اینکه تغییرات فرهنگی کشور باید مدیریت شود اظهار کرد: نهضت توجه به فرهنگ، باید در جامعه فراگیر شود. مسئولان باید به این فهم برسند که سرمایه‌های فرهنگی ، اقتدار مملکت را شکل داده و همچنین توسعه در کشور ما نیازمند تحول فرهنگی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین