|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
ربیعی در ادامه به دیدار صبح روز جاری خود با شهردار تهران در محل وزارت کار اشاره کرد و افزود: با شهردار تهران به توافق رسیدیم در پنج تا شش مرکز فروش، صنایع دستی زنان خانوار را به فروش برسانیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ساختارهای اقتصادی و اجتماعی برای حضور زنان در عرصه بازار کار هنوز کاملا آماده نیست و باید در این جهت تلاش های بیشتری از سوی دولت صورت گیرد.

 علی ربیعی عصر دوشنبه در حاشیه همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی که در محل مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: در آستانه برنامه ششم نیاز به ایجاد تحول اساسی با هدف بهبود ساختارهای بازار کار داریم.

به گفته وی در حوزه بازار کار و عرضه و تقاضای نیروی کار با تغییرات جمعیتی مواجه هستیم و هم اکنون بخش زیادی از زنان تحصیلکرده وارد بازار کار کشور شده اند.

وی با بیان آنکه بی برنامگی سبب هدررفتن سرمایه عظیم منابع انسانی کشور خواهد شد، در خصوص شرایط زنان خودسرپرست کشور، اظهار داشت: فشار های اقتصادی تعداد زنان خود سرپرست را در کشور افزایش داده است، ضمن آنکه این پدیده در ایران روبه ازدیاد است به طوری که هم اکنون دو میلیون زن خودسرپرست در کشور داریم.

ربیعی توضیح داد: بخشی از طلاق ها که در خانواده های فقیر رخ می دهد به دلیل اعتیاد مردان و بخش دیگری از طلاق ها که در خانواده های متوسط رخ می دهد به علت عدم تفاهم اخلاقی است.

وی با بیان آنکه هم اکنون در ایران با پدیده سالمندی نیز مواجه می باشیم، اظهار داشت: دو معاون روابط کار و رفاه اجتماعی در وزارت کار در مورد زنان خودسرپرست در حال برنامه ریزی می باشند تا بتوانیم بودجه ای را برای اشتغال آنان از طریق مهارت آموزی تامین کنیم.

وی همچتنین با اشاره به زنانی که در معرض آسیب های اجتماعی نظیر ایدز قرار دارند، گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای حمایت از این زنان در حال انجام است که با نگهداری از آنان و ایجاد مشاغل خرد بتوانیم آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

ربیعی در ادامه به دیدار صبح روز جاری خود با شهردار تهران در محل وزارت کار اشاره کرد و افزود: با شهردار تهران به توافق رسیدیم در پنج تا شش مرکز فروش، صنایع دستی زنان خانوار را به فروش برسانیم.

وی در پایان گفت: همچنین یکی از موضوعاتی که در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده، ایجاد مقدمات لازم برای رشد مدیران زن در بخش های مختلف اقتصادی است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین