|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۵۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶


« محمدرضا مردانی» رئیس سازمان بسیج استادان به روزنامه همشهری گفت: یکی از مهم‌ترین خصوصیات رفتاری در اعتراضات اخیر، اعتراض عریان مبتنی بر هنجارشکنی است. به‌دلیل هنجارشکنی‌های خاص این نسل نمی‌توان انتظار داشت تشکل‌های دانشجویی یا استادان بتوانند نقش مؤثری در کاهش تنش‌ها و التهابات ایفا کنند.

مردانی می گوید: احساس می‌شود جامعه استادان انقلابی برای مدیریت اذهان و هویت آنها و الگوگیری از استاد دچار یک انفعال ناخواسته شده‌اند. از این موضوع به‌عنوان مارپیچ سکوت یاد می‌شود. در این رویه، فرایندی ایجاد شده است که استادان متدین و انقلابی نیز از ترس انزوا میلی به روشنگری و تبیین چرایی این حوادث ندارند.

او در ادامه با اشاره به مشکلاتی که استادان انقلابی در معیشت، کار و فعالیت‌های علمی خود دارند بر اهمیت رفع این مشکلات برای بهبود عملکرد آنان در فرایند «جهاد تبیین» تأکید می‌کند و ادامه می‌دهد: «بخش دیگری از دلایل این سکوت، قدرت مانور فراوان عناصر و استادان معاند اما کم‌تعداد است. استادان ناهمسو با قدرت به‌دنبال تحریک هیجانات زیاد قشر جوان دانشجو هستند. استادان با گوش دادن فعالانه (اینکه در وهله اول فقط شنونده باشند) و با تبیین‌گری مبتنی بر حقیقت و واقعیت‌ می‌توانند مارپیچ سکوت را بشکنند. همچنین می‌توانند هم برای سایر استادان و هم برای دانشجویان نقش‌ مثبتی را در فضای کنونی ایفا کنند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین