|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر امور خارجه کرواسی گفت: چنانچه بهانه جویی‌های واهی در کار نباشد دستیابی به توافق دور ازانتظار نخواهد بود.
پوسیچ  معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی شب گذشته با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار روابط ایران و کرواسی را خوب و برخوردار از پیشینه طولانی خواند و افزود : ایران و کرواسی از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات خود در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی برخوردارند که می‌بایست از آن‌ها استفاده کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بر این اساس با بیان ضرورت ایفای نقش مجالس دو کشور در تسهیل روند گسترش همکاری‌های فیمابین بر آمادگی مجلس  برای کمک به رشد مناسبات در تمام زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.
 
لاریجانی  در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران نیز اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کما فی السابق با حفظ اصول و معیارهای منطقی خود به مذاکرات ادامه می‌دهد و چنانچه بهانه جویی‌های واهی در کار نباشد دستیابی به توافق دورازانتظار نخواهد بود.
 
خانم پوسیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کرواسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسئولان ایرانی، گفت: کرواسی نسبت به گسترش مناسبات و همکاری‌های خود در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی،‌ تجاری و صنعتی با ایران اهتمام دارد.
 
وی افزود: امیدواریم با پشتکار و اراده طرف‌های مذاکره، موضوع هسته‌ای ایران به نحوی عادلانه و منصفانه و در جهت گسترش صلح و ثبات در جهان حل و فصل شود و کرواسی به عنوان یک کشور جدید عضو اتحادیه اروپا آماده همکاری برای پیشبرد گفت‌وگوها است.
 
وزیر خارجه کرواسی در ادامه از تروریزم داعش به عنوان پدیده‌ای خطرناک یاد کرد و گفت: تاکنون ائتلاف جدی و منسجمی برای مقابله با فعالیت‌های گسترش یافته داعش در مناطق درگیر از سوی جامعه بین الملل صورت نگرفته و اتخاذ روش‌های منسجم و محکم برای مقابله با تروریزم گروه‌ های افراطی از جمله داعش ضرورت دارد.
 
معاون اول نخست وزیر کرواسی در پایان خواستار افزایش ارتباطات پارلمانی در جهت تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و پتروشیمی مشترک بین دو کشور شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین