|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۳۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در گردهمایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و آمریکا به صدور پیام اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره كرد و از اعضای این انجمن خواست به مطالعه و تحقیق جهت نشر این پیام بپردازند.
آیین افتتاحیه گردهمایی سراسری "اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و آمریکا"، سوم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، "نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا"؛ رحیم پورازغدی، "عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی"؛ مجید مشكی، "رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان"؛ رئیسی، "سفیر ایران" و همچنین، دبیران انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در محل سالن اجتماعات مسجد کبود ایروان برگزار شد.

در بخشی از این گردهمایی، رایزن فرهنگی كشورمان با تشریح شرایط جهان و تلاش قدرت‌های سلطه‌گر در تشدید اسلام هراسی و ایران هراسی به منویات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره كرد.

وی خواستار نشر و تبیین پیام مقام معظم رهبری از سوی دانشجویان ایرانی مقیم اروپا شد و تأكید كرد: دانشجویان ایرانی به مطالعه و تحقیق جهت نشر و تبیین پیام ایشان بپردازند.

مشكی با اشاره به تلاش‌های قدرت‌های جهانی برای خاموش کردن نور و شعله انقلاب اسلامی و ناکامی آنان در عرصه‌های مختلف به طرح توطئه‌های اخیر آنان در مورد اسلام هراسی و ایران‌ هراسی اشاره كرد.

لزوم توسعه اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران اسلامی

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان افزود: با توجه به صدور پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکا، مسئولیت‌ دانشجویان ایرانی در ترویج اسلام شیعی و اسلام عقلانیت چندین برابر گذشته شده است.

وی ادامه داد: لازم است تا دانشجویان ایرانی مقیم اروپا، ضمن ترغیب جوانان غربی به مطالعه و تفکر پیرامون دعوت نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به بسط و توسعه اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) و ایران اسلامی بپردازند.

مشكی با تأكید بر مجهز شدن دانشجویان ایرامی مقیم اروپا به سلاح علم و ایمان، گفت: بدون شک پس از بازگشت به کشورهای محل تحصیل خود با موجی از سؤالات جوانان هم دوره‌ای خود مواجه خواهید شد و این امر می‌طلبد که خود را به سلاح علم و ایمان مجهز كنید تا بتوانید به سؤالات مربوط به اسلام‌شناسی و قرآن‌آموزی پاسخ صحیح دهید.

اخلاص و تقوا در عمل؛ دو عنصر مهم در راز و رمز بقاء و ماندگاری

رایزن فرهنگی کشورمان با دعوت از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به رعایت اخلاص و تقوا در عمل، اظهار كرد: این دو عنصر مهم، راز و رمز بقاء و ماندگاری و تأثیرگذاری کارها است.

وی افزود: دانشجویان ایرانی مقیم اروپا باید به گونه‌ای در تحصیل عمل كنند تا زینت خاندان پیامبر(ص) بوده و با ایجاد پیوند و همدلی با پیروان سایر ادیان ذهن و دل آنان را به اسلام حقیقی متوجه و زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر(عچ) فراهم كنند.

گفتنی است، این اجلاس برای نخستین‌بار در آستانه پنجاهمین سال تأسیس اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در شرق اروپا برپا شد كه 48 نفر از دانشجویان ایرانی مقیم تحصیل در 18 کشور جهان حضور یافتند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
زهرا
|
ARMENIA
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
لزوم توسعه اسلام ،قران،اهل بیت وشناساندن ایران اسلامی هم مورد تایید ماست واز شروریات است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین