|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
رییس بخش بازرگانی جهانی فدراسیون تجارت سنگاپور روز دوشنبه خواستار گسترش مناسبات با ایران با لغو تحریم های یکجانبه اعمال شده از سوی غرب شد.
'کودی لی' رییس بخش بازرگانی جهانی فدراسیون تجارت سنگاپور در آستانه سفر هیات بزرگ تجاری این دولت – شهر به ایران به خبرنگار ایرنا، گفت: تحریم های اعمال شده برضد ایران محدودیت هایی به منظور گسترش روابط اقتصادی با تهران ایجاد کرده بود، اما امیدواریم با کاهش و لغو تحریم ها، زمینه توسعه روابط بیشتر با سنگاپور ایجاد شود.

گروهی از تجار سنگاپوری روز شنبه هفته آینده با هماهنگی فدراسیون تجارت سنگاپور با هدف توسعه روابط اقتصادی و همچنین شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایران در قالب هیاتی به ایران سفر می کنند.

مدیر ارشد بخش تجارت جهانی فدراسیون تجارت سنگاپور در ادامه، گفت که در سفر به ایران حدود 20 نماینده از 20 سازمان و شرکت سنگاپوری شرکت دارند.

'کودی لی' اعلام کرد مقامات سنگاپوری در این سفر از آخرین دستاوردهای ایران در توسعه صنایع مختلف نیز آگاه می شوند.

مدیر ارشد بخش بازرگانی جهانی فدراسیون تجارت سنگاپور با اشاره با روابط تجاری طولانی مدت بین این دولت – شهر با ایران گفت که تحریم های اعمال شده بر ضد ایران برخی محدودیت ها در گسترش روابط را ایجاد کرده بود که با لغو تحریم مناسبات بیش از پیش گسترش می یابد.

به گفته وی، هیات تجاری سنگاپور علاوه بر تهران به شهر تاریخی اصفهان نیز سفر می کند.

این هیات شامل گروهی از بازرگانان و مدیران ارشد ده ها شرکت بزرگ سنگاپوری است که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ایران دیدار می کند.

این هیات در این سفر قرار است با بازرگانان و شرکت های ایرانی به منظور توسعه مناسبات وارد مذاکره شود.

ریاست این هیات بزرگ اقتصادی را نایب رییس فدراسیون تجارت سنگاپور(SBF) برعهده دارد.

دیدار هیات تجاری – اقتصادی سنگاپور از کشورمان و بازدید از مراکز بزرگ تجاری ایران تا 16 بهمن ماه ادامه می یابد.

انتظار می رود سفر هیات بزرگ اقتصادی سنگاپور به ایران فصل جدیدی از مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با این کشور ایجاد کند.

انجام این سفر در زمان کنونی نشان دهنده فرصت سنجی سنگاپور برای تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است، امری که بسیاری از کشورهای دیگر نیز در کمین آن هستند تا پس از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 مناسبات تجاری خود را با ایران تقویت کنند.

مناسبات ایران و سنگاپور با توجه به سیاست های دولت یازدهم توسعه یافته است و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور نیز اواخر آذرماه با سفر به این دولت – شهر با مقامات بلندپایه سنگاپور دیدار و مذاکره کردند.

مبادلات تجاری ایران و سنگاپور در سال 2011 میلادی بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون دلار بود که به دلیل برخی تحریم های یک جانبه غرب و مشکلات بانکی در سال 2012 میلادی به دو میلیارد و 100 میلیون دلار کاهش یافت.

ارزش کل تجارت سنگاپور 712 کیلومتر مربعی سال 2013 میلادی 777 میلیارد و 899 میلیون دلار آمریکا بوده که از این میزان 407 میلیارد و 453 میلیون دلار سهم صادرات و بیش از 376 میلیارد و 441 میلیون دلار سهم واردات بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین