|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهارتی گفت استفاده از انرژی هسته‌ای به طور خاص در آسیا همچنان رو به افزایش است و هم‌اکنون آسیا مرکز گسترش استفاده از انرژی هسته‌ای است.
به نقل از شبکهٔ تلویزیونی بی‌بی سی؛ «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: استفاده از انرژی هسته‌ای به طور خاص در آسیا همچنان رو به افزایش است.

 «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که به هند سفر کرده است اعلام کرد در بستهٔ توافق هسته‌ای با هند پیشرفت حاصل شد که به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد فناوری هسته‌ای غیر نظامی در اختیار هند قرار دهند.

این شبکه افزود: درحالیکه راکتورهای ژاپن در پی نشت نیروگاه فوکوشیما همچنان بسته هستند اما در دیگر مکان‌ها طرح‌هایی برای افزایش راکتور‌ها وجود دارد از جمله در چین که تاکنون ۲۲ راکتور دارد برنامهٔ افزایش راکتور‌ها در دستور کار قرار دارد. هند ۲۱ راکتور هسته‌ای دارد. کره جنوبی نیز اکنون ۲۳راکتور هسته‌ای دارد.

آمانو در گفتگو با بی‌بی‌سی دربارهٔ آیندهٔ انرژی هسته‌ای در منطقهٔ آسیا آمانو گفت: باوجود حادثهٔ فوکوشیما دائیچی، استفاده از انرژی هسته‌ای به طور خاص در آسیا همچنان رو به افزایش است. اکنون آسیا مرکز گسترش استفاده از انرژی هسته‌ای است.

مجری درباره جنوب شرق آسیا پرسید و گفت: بخش زیادی از تاسیسات تولید انرژی همچنان از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، آیا احتمالا شاهد تغییر به سمت استفاده از انرژی هسته‌ای خواهیم بود؟

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: کشورهای جنوب شرق آسیا شرکای مهمی برای آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند. این کشور‌ها از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کنند و در نظر دارند از انرژی هسته‌ای استفاده کنند. این کشور‌ها مشغول تحقیق در زمینهٔ انرژی هسته‌ای هستند اما هنوز تصمیم نگرفته‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین