|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۶
کد خبر: ۳۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
خانه مطبوعات کشور با ارسال نامه ای به سفیر فرانسه ضمن محکومیت اقدام موهن مجله «شارلی ابدو»، آن را مغایر با منطق انسانی و فطرت بشری دانست.
این نهاد مطبوعاتی کشورمان در نامه خود خطاب به 'برونو فوشه' سفیر جمهوری فرانسه در ایران، خواستار عذرخواهی دست اندرکاران مجله شارلی ابدو شده است.

این نامه می افزاید: اقدام مدیر این نشریه که به نوعی همه انسان های حقیقت جو از این کره خاکی را برآشفته کرد و حتی مورد اعتراض رهبران ادیان غیراسلامی و تمام آزادگان جهان قرار گرفت، مصداق کامل قانون گریزی است و دولت فرانسه بهتر است برای التیام زخم ارادتمندان حضرت محمد(ص) و همچنین خردورزان و مدارا جویان جهان، پاسخی انسانی در شان تاریخ پرافتخار گذشته خود داشته باشد.

در ادامه نامه آمده است: خانه مطبوعات کشور همگام با همه ارادتمندان حضرت محمد(ص) در سراسر دنیا، اقدام زشت، نشریه «شارلی ابدو» را محکوم می کند و آن را مغایر مفاد مقدمه و مواد 1 و 2 و 3 و 5 و 6 و 7 و 11 و 18 و 19 منشور حقوق بشر می داند.

خانه مطبوعات کشور در نامه خود خطاب به سفیر فرانسه یادآورشده است: 'شما حتما می دانید که در منطق اسلام هرگونه تروریسم به دست هرکسی که باشد و تحت لوای هر نامی صورت گیرد حتما محکوم و مذموم است؛ اما این را به خوبی می دانید که اعمال مبهم تروریستی عده ای از فرانسویان الجزایری الاصل نادان را به پای اسلام نوشتن! قطعا در تداوم «اسلام هراسی» ساخته و پرداخته برخی جریانات و رسانه های کشورهای غربی است؛ لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپایی توصیه کردند باید اسلام ناب را از سرچشمه های زلال آن دریافت کرده و هیچکس نباید فریب نام ها، ادعاها و اسلام هراسی ها را بخورد.'

خانه مطبوعات درادامه نامه به سفیر فرانسه می افزاید: از جنابعالی انتظار داریم نه تنها فریاد محکومیت و خشم و انزجار همه مردم ایران به ویژه روزنامه نگاران ایرانی و خانه مطبوعات کشور را به دولتمردان خویش و دست اندرکاران مجله مذکور منعکس کنید - شاید موجب عذرخواهی آنان شود - ضمنا امیدواریم آمادگی آنان را برای هر گونه گفت وگوی منطقی و مناظره با برخی موافقان اقدام شنیع و موهن مجله «شارلی ابدو» آن هم جهت دفاع از حریم «آزادی مطبوعات» و «آزادی اندیشه و عقیده» و تفکیک بین این دو و لزوم قانونمداری و عدم اهانت به مقدسات در زمینه های مذکور اعلام کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین