کد خبر: ۳۵۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵


ایرنا: معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه مدعی شد که این اقدام ادعایی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد ارسال پهپادهای ایران به روسیه، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن ادعا کرد ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده مسکو از آنها در جنگ علیه اوکراین، از جمله موارد نقض این قطعنامه است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود در پاسخ به پرسشی درباره پایان یافتن مهلت تحریم‌های تسلیحاتی ایران مدعی شد که تمام موارد قطعنامه‌ درباره تحریم تسلیحاتی ایران تمام نشده و برخی محدودیت‌ها همچنان برقرار است.

وی با تکرار ادعاهای واشنگتن افزود که ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده از آنها در جنگ علیه اوکراین از جمله موارد نقض این قطعنامه است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که از ماه جولای درباره پهپادهای ایرانی که به روسیه فرستاده شدند، هشدار دادیم.

وی مدعی شد آمریکا هشدار داد پس از بکارگیری پهپادهای انتحاری وارداتی از سوی روسیه در حمله به کی‌یف، علیه همه شرکت‌ها و کشورهایی که با برنامه پهپادهای ایران همکاری می‌کنند، اقدام می‌کند.

پاتل در ادامه فضاسازی و ادعاهای آمریکا تهدید کرد در اعمال تحریم علیه ایران و طرف‌های مشارکت کننده در انتقال پهپاد به روسیه تردید نخواهیم کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین