|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
از پنج ژانویه سال‌جاری میلادی که نخستین سالروز انتخابات محسوب می‌شود، ناآرامی‌ها به شدت افزایش یافته و وخیم‌تر شده است.
در بحبوحه ناآرامی‌های سیاسی رو به افزایش بنگلادش که با بن‌بست موجود میان نخست‌وزیر و رهبر اپوزیسیون این کشور تشدید شده، دست‌کم 34 تن در حملاتی با استفاده از بمب‌های آتش‌زا کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 به نقل از روزنامه نیشن، ازسرگیری ناآرامی‌های سیاسی در بنگلادش می‌تواند منجر به تاخیری در ارسال محموله‌های صنعت نساجی 24 میلیارد دلاری این کشور شود که در حال حاضر نیز پس از سلسله رویدادهای مرگبار تحت فشار قرار دارد.

"خالده ضیاء"، رهبر حزب اپوزیسیون "ناسیونالیست بنگلادش" پنج ژانویه سال گذشته میلادی انتخابات را تحریم کرد و از "شیخه حسینه"، نخست‌وزیر این کشور و دولتش خواست تا برای انتخاباتی جدید تحت یک دولت موقت، از قدرت کناره‌گیری کند.

شیخه حسینه از این پیشنهاد امتناع کرده و در عوض همزمان با افزایش اعتراضات ضد دولتی، با بازداشت رهبران اصلی اپوزیسیون و اعمال زور بر رسانه‌های منتقد، قدرت‌گیری خود را تشدید کرد.

از پنج ژانویه سال‌جاری میلادی که نخستین سالروز انتخابات محسوب می‌شود، ناآرامی‌ها به شدت افزایش یافته و وخیم‌تر شده است.

در همین حال پلیس بنگلادش گفت، در حملات با استفاده از بمب‌های آتش‌زا دست‌کم 25 تن و در درگیری با پلیس هشت تن دیگر کشته شدند و یک تن نیز به دنبال جراحت‌ها از انفجار یک بمب جان باخت.

پلیس و شاهدان گفتند، پس از آنکه فعالان مخالف به طرف خودروهای موجود در داکا بمب‌های آتش‌زا پرتاب کرده و مناطق اطراف را محاصره کردند، دست‌کم 50 تن زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

پلیس گفت، پس از آنکه مهاجمان به طرف اتوبوسی بمب‌های کوکتل مولوتف پرتاب کردند، دست‌کم 29 تن درداکا از سوختگی رنج می‌برند. یکی از پزشکان بیمارستان داکا که در آنجا به زخمی‌شدگان رسیدگی می‌کند، گفت: حال 9 تن از این افراد بسیار وخیم است.

وزیر صنعت بنگلادش و رئیس یکی از گروه‌های نظم و قانون دولت گفت: از پنج ژانویه سال‌جاری میلادی بیش از 7000 تن از فعالان مخالف بازداشت شده‌اند.

اپوزیسیون از امروز (یکشنبه) خواستار برگزاری اعتصاب سراسری 36 ساعته دیگری در اعتراض به بازداشت و سرکوب رهبرانشان شده‌اند.

محمد نسیم، وزیر بهداشت بنگلادش گفت، احتمالاً اقدامات قانونی علیه خالده ضیاء به خاطر صدور دستور کشتار مردم بی‌گناه در نظر گرفته می‌شود.

وی پس از دیدار از قربانیان این رویدادها گفت: آنها باید فوراً کشتار مردم، کودکان، زنان و کارگران بی‌گناه را متوقف کنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین