|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران را تبریک گفت و به وی توصیه کرد از نقاط قوت برنامه های کاندیداهای دیگر به ویژه محسن هاشمی در تکمیل برنامه خود برای مدیریت شهر استفاده کند.
مرتضی طلایی در جلسه امروز شورای شهر که پس از انتخاب شهردار به صورت علنی در صحن شورا برگزار شد، ضمن تبریک به قالیباف گفت: من از زحمات آقای هاشمی و سایر عزیزانی که در این دو سه ماه زحمت کشیدند و کمک کردند تا ما امروز بتوانیم تصمیم گیری کنیم، تشکر می کنم و به همکاران خودم در شورا هم تبریک می گویم که شیوه ای را امروز در اداره جلسه اتخاذ کردند که در نوع خود بی نظیر بود.

وی ادامه داد: به رغم فضاسازی های رسانه ای روزهای گذشته، ما امروز شاهد تعامل و دوستی و رفاقت در انتخاب شهردار بودیم. از آقای مسجدجامعی هم برای اداره جلسه توام با سعه صدر تشکر می کنم. همچنین از آقای چمران برای زحماتش در دوره سوم متشکرم. از اصحاب رسانه و کارکنان شورا نیز سپاسگزارم.

طلایی درباره جلسه انتخاب شهردار که به صورت غیرعلنی برگزار شد، گفت: رقابت بسیار خوبی صورت گرفت و شیوه اداره جلسه بسیار خوب بود. هر دو نامزد با همدیگر حضور داشتند و برنامه های خود را ارائه می دادند و مدیریت و اداره جلسه بدون حاشیه و زمینه هایی که می تواند حاشیه ساز باشد، برگزار شد که این می تواند در جلوگیری از رفتارهای غیراخلاقی بسیار موثر باشد.

وی افزود: البته نظرات همکاران من مشخص بود، اما با دوستی و محبت کنار همدیگر نشستیم و همانطور که قبلا هم عرض کرده بودم، انتظار دیگری از این شورا نمی رفت. شورا توانست به آنچه از آن انتظار می رفت، جامه عمل بپوشاند و به دور از حاشیه ها در مسیر خدمت به مردم قدم بردارد.

نایب رئیس شورای چهارم درباره انتظارات شورا از شهردار تهران گفت: انتظار ما این است که قالیباف از همه ظرفیت ها استفاده کند و از برنامه های کسانی که در طول این مدت برنامه ارائه داده اند، بهره ببرد و برنامه خود را هم کاملتر کند و در نتیجه بتواند کار خود را موفقتر ارائه دهد.

طلایی همچنین گفت: من فکر می کنم نتیجه ای که امروز به دست آمد، بیانگر این است که اگرچه نمی توانیم منکر وجود تکثر سلیقه های سیاسی باشیم، اما به هر حال خرد و عقل جمعی و تعامل و همکاری در جمع اعضا به گونه ای بود که نهایتا برآیند آن به انتخاب شهردار در حداقل زمان ممکن انجامید و طی سه ساعت توانستیم شهردار را انتخاب کنیم که این نتیجه سه ماه بحث و گفتگو و بررسی بود.

وی تاکید کرد: اگر ما طی این سه ماه صحبت ها و گفتگوها را نمی داشتیم، امروز به راحتی نمی توانستیم تصمیم گیری کنیم. بنابراین ما نباید همه اظهارنظرهای کارشناسی را سیاسی تلقی کنیم، چون بسیاری از دوستان معتقد به این بودند که تغییر می تواند موجد تحول باشد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین