|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۳۵۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

بررسی آمار ۷۰۰ گل باشگاهی فوق ستاره فوتبال جهان نشان از آن دارد که این بازیکن بیش از ۶۰ درصد گل‌های خود را با پای راست به ثمر رسانده است.

به گزارش ایرنا،  کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال در دیدار مقابل اورتون موفق شد هفتصدمین گل باشگاهی خود را وارد دروازه حریفان کند. فوق ستاره فوتبال جهان این تعداد گل را در ۹۳۴ بازی و پنج باشگاه مختلف به ثمر رسانده تا یک رکورد تاریخی دیگر به نام خود ثبت کند. رونالدو در ۲۰ فصل از فوتبال اروپا با پیراهن تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید و یونتوس ایتالیا توپ زده است.

بررسی آماری گل‌های رونالدو در بازی‌های مختلف نشان از آن دارد که این بازیکن در هر بازی میانگین ۰.۷۴ گل به ثمر رسانده است.

دارنده پنج توپ طلای فوتبال جهان ۳۱ بازی برای تیم فوتبال اسپورتینگ پنچ گل، ۱۴۴ گل برای منچستر در ۳۴۰ بازی، ۴۵۰ گل برای رئال در ۴۳۸ بازی و ۱۰۱ گل برای یونتوس در ۱۳۴ بازی به ثمر رسانده است. به عبارتی ۶۴ درصد از گل‌های باشگاهی رونالدو با پیراهن کهکشانی ها به ثمر رسیده است. این رقم برای تیم منچستر ۲۰ درصد و برای یوونتوس ۱۴.۴ درصد است.

رونالدو همچنین ۶۵ درصد از گل‌های خود را با پای راست به ثمر رسانده است. وی در پنج لیگ معتبر اروپایی ۴۶۰ گل را با پای راست به ثمر رسانده که یک آمار خاص برای این بازیکن به شمار می‌رود. ۱۸ درصد از گل‌های رونالدو نیز با پای چپ به ثمر رسیده است. کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال همچنین ۱۱۳ گل‌معادل ۱۷ در صد از گل‌های خود را با ضربه سر به ثمر رسانده است.

از ۷۰۰ گل رونالدو ۴۷۳ گل از داخل محوطه جریه به ثمر رسید که معادل ۶۷ درصد تمام گل‌های این فوق ستاره فوتبال جهان است.

رونالدو رکوردهای دیگری در جهان فوتبال به نام خود ثبت کرده است. بهترین گلزن فوتبال ملی یکی از این رکوردهای است وی سال ۲۰۲۱ با عبور از علی دایی به بهترین گلزن فوتبال ملی جهان تبدیل شد. دایی با ۱۰۹ گل این عنوان را اختیار داشت. کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال ۱۱۷ گل را برای این کشور به ثمر رسانده است.

رونالدو همچنین موفق شده در تمامی دقایق بازی گلزنی کند که یک آمار منحصر به فرد به شمار می‌رود.

رونالدو با حضور در قطر و بازی در جام جهانی در کنار بازیکنانی مانند آنتونیو کارباخال و رافائل مارکز از مکزیک، لوتار ماتئوس از آلمان و بوفون از ایتالیا قرار خواهد گرفت. لیونل مسی دیگر فوق ستاره فوتبال جهان نیز در قطر پنجمین حضور خود را در جام جهانی جشن می‌گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین