|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۳۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس سابق مجلس فیلیپین، سطح کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور را متناسب با ظرفیت ها و فرصت های دو کشور برای همکاری نامناسب دانست
«خوزه دوونیشیا» رییس سابق مجلس فیلیپین که به همراه یک هیات اقتصادی چند ملیتی به تهران سفر کرده است با علی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار از تلاش های رییس سابق مجلس فیلیپین برای گسترش روابط تهران و مانیل قدردانی کرد.

لاریجانی ، مجمع پارلمانی آسیایی(APA) را یک نهاد مهم پارلمانی در آسیا خواند و افزود: مجمع پارلمانی آسیایی از ظرفیت های فراوانی برای ایجاد همگرایی و همکاری میان پارلمان های آسیایی برخوردار است که باید با همفکری و کار مشترک مجالس آسیایی از آنها استفاده کرد.

رییس سابق مجلس فیلیپین نیز در این دیدار به هیأت بلندپایه چند ملیتی اقتصادی همراه خود اشاره کرد و گفت: توسعه همکاری های اقتصادی با ایران به عنوان کشوری مهم و موثر در آسیا و منطقه برای کشورهای مختلف آسیایی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تاکید بر پیشینه تأسیس مجمع پارلمانی آسیایی (APA) افزود: انتقال مقر مجمع پارلمانی آسیایی به تهران فصل جدیدی در فعالیت های این نهاد پارلمانی منطقه ای گشود.

دوونیشیا ادامه داد: مجمع پارلمانی آسیایی می تواند در تقویت همگرایی میان کشورهای آسیایی نقش بسیار مهمی ایفا کرده و با توجه به نقش مهم ایران در منطقه و آسیا این انتظار وجود دارد که پارلمان ایران نقش محوری در این زمینه ایفا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین