|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۳۵۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳


مجله فارن پالسی آمریکا امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که اوکراین پس از هدف قرار گرفتن زیرساخت های این کشور در حملات هوایی روز دوشنبه روسیه، مجددا درخواست کرده است که ایالات متحده موشک‌های بالستیک دوربرد ATACMS را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به تازگی روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده از انتقال موشک‌های ATACMS با برد تا ۳۰۰ کیلومتر به اوکراین به دلیل اختلاف‌نظر در مورد حملات احتمالی به اهدافی در شبه جزیره کریمه، علی‌رغم درخواست‌های مداوم کی‌یف، خودداری کرد. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که آغاز تحویل چنین موشک‌هایی به اوکراین می‌تواند به عنوان دخالت مستقیم آمریکا در درگیری نظامی با روسیه تعبیر شود.

براساس گزارش نشریه فارن پالسی، روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین روز دوشنبه نامه‌هایی به رهبران کنگره آمریکا ارسال کرد و در آن درخواست تحویل موشک‌های ATACMS، پهپادهای شناسایی و تهاجمی گری‌ ایگل و جنگنده‌های اف۱۵ و اف۱۶ را تکرار کرد.

این نشریه آمریکایی تاکید کرد که مقامات اوکراین همچنین تشخیص دادند که این کشور به سرعت به سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی بیشتری نیاز دارد.

استفانچوک در نامه ذکر شده در این گزارش آورده است: سیستم‌های پدافند هوایی زمینی ناسامس (NASAMS) برای ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی و نظامی در برابر موشک‌های کروز و بمباران روسیه بسیار مهم هستند، در حالی که سامانه تسلیحاتی فالانکس مستقر در زمین (C-RAM) نزدیک‌ترین نقطه حفاظت از مهم‌ترین اقلام به‌ویژه نیروگاه برق اتمی حیاتی را ممکن می‌سازد.

روز دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در شورای امنیت کشورش گفت که در همان روز با استفاده از سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق علیه زیرساخت‌های اوکراینی که برای تدارکات و اتصالات نظامی در نظر گرفته شده بود، در پاسخ به "جنایات" مرتکب شده توسط کی‌یف علیه زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه، حملاتی انجام شد.

به ویژه، رهبر روسیه انفجار روز شنبه در پل کریمه را یک حمله "تروریستی" با هدف از بین بردن زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه محکوم کرد. پوتین گفت که اوکراین همچنین سه حمله "تروریستی" علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک انجام داده و تلاش کرده است به خط لوله گاز ترک‌استریم آسیب برساند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین