|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۵۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹


رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تهیج کودکان به شرکت در اغتشاشات مصداق جنایت است و بسیاری بچه‌ها به شبکه‌های مجازی مرتبط هستند؛ شبکه‌های مجازی و صاحبان آنها نباید فرزندان را قربانی مسائل مطامع شیطانی خودشان بکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به اهمیت حقوق کودکان اظهار داشت: جامعه، خانواده، نظام حاکمیت و گروه‌های مربوط به دفاع از حقوق کودکان در همه حوزه‌ها از جمله دستگاه قضایی بایدهوشیار باشند؛ چنانچه از کودکی رفتار غیرمسئولانه سر بزند و توسط قانون به دادگاه معرفی شود، دادگاه بر اساس مقررات و ضوابط خاص خودش به آن رسیدگی می‌کند.

وی افزود: سیستم قضایی به رفتارهای غیرمسئولانه کودکان نگاه اصلاحی و تربیتی دارد و سعی می‌کنیم در صور احکام به شرایط سن کودک توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: قضاتی که به عنوان قاضی ویژه رسیدگی به پرونده اطفال فعالیت می‌کنند، با حقوق کودک آشنایی دارند و از نظر علمی، روانشناسی و فنی کارشناسان لازم و ابزار کافی را در اختیار دارند و با ملاحظه همه جوانب بیشتر به دنبال بازسازی و اصلاح رفتاری کودکان هستیم.

وی ادامه داد: البته قاضی به تنهایی نمی‌تواند بازسازی و اصلاح رفتاری کودکان را انجام دهد و سایر مجموعه‌ها و زنجیره‌هایی که در تربیت، اصلاح و بازپروری شخصیت کودکان نقش مستقیم دارند ازجمله کانون اصلاح و تربیت کودکان، باید همکاری کنند.

جعفری گفت: در پرونده اغتشاشات اخیر کسانی که با تحریک هیجانات کودکان آنها را به مناطق ممنوعه و مناطق درگیری کشاندند، باید پاسخگو باشند. همان طور که باید پاسخگوی سایر اعمال‌شان در تحریک و تهیج جوانان ما برای اغتشاش باشند؛ تهیج کودکان به شرکت در اغتشاشات مصداق جنایت است. بسیاری بچه‌ها به شبکه‌های مجازی مرتبط هستند؛ شبکه‌های مجازی و صاحبان آنها نباید فرزندان را قربانی مسائل مطامع شیطانی خودشان بکنند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: کودکان تأثیرپذیری بالایی دارند و هیجان آنها سریع تحریک می‌شود و متاسفانه نادانسته وارد بازی می‌شوند. البته ما حواس‌مان جمع است و قضات ما به مبانی حقوق کودک آشنا هستند و امیدواریم که بتوانیم با جنبه‌های اصلاحی فرزندان عزیزمان را نجات دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین