|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۳۵۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

بلینکن در چهارمین سال قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف سعودی در سال ۲۰۱۸ ، قتل این فرد را حمله به آزادی بیان خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری هیل، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی و ستون نویس واشنگتن تایمز در چهار سال قبل در کنسولگری عربستان در استانبول حمله به آزادی بیان بود.

وی در ادامه نوشت: ما ضمن عزاداری برای جمال خاشقجی به همکاری و حمایت از مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و افراد دیگری که از آزادی‌های بنیادین در سراسر جهان دفاع می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قتل خاشقجی را در کنسولگری عربستان در استانبول تایید کرده بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ وعده داده بود که عربستان سعودی را به خاطر این حادثه منزوی می‌کند، اما در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ به ریاض سفر کرد و با بن سلمان ملاقات داشت که انتقادهایی را  به همراه داشت.

بایدن پس از این دیدار گفت که به بن سلمان گفته او مسئول قتل خاشقجی است، اما گزارش شد که ولیعهد عربستان چنین ادعایی را رد کرده است. همچنین مقام‌های سعودی گفتند بایدن در دیدار با بن سلمان به خاشقجی اشاره ای نداشت.

گزارش اخیر وال استریت ژورنال که هفته اخیرا منتشر شد نشان داد که یک هیات دولتی توصیه کرده که بایدن گزارش کامل قتل سال ۲۰۱۸ را چند هفته پیش از سفرش به عربستان سعودی از حالت محرمانه خارج کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین