کد خبر: ۳۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
روزنامه لبنانی« المستقبل» نوشت که آمریکا درصدد است تا برای کمک به لبنان در جنگ علیه تروریست ها، ارتش این کشور را به جنگنده هایی که قرار است از امارات و اردن برسند، مجهز کند.
المستقبل ارگان حزب المستقبل به ریاست« سعدالحریری» در شماره روز شنبه خود به نقل از منابع رسمی افزود:طرف لبنانی در چند ساعت اخیر از بخش های دیپلماتیک آمریکایی این پیام را دریافت کرده است که واشنگتن اکنون تلاش می کند برای تجهیز ارتش لبنان به جنگنده ها تسریع شود.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد : آمریکایی ها هدف از اتخاذ این تصمیم را تقویت قدرت هوایی ارتش لبنان برای جلوگیری از حملات تروریست ها در بلندی های مرزی این کشور و سوریه اعلام کرده اند.

المستقبل خاطرنشان کرد: آمریکا با توجه به انتظار لبنان برای رسیدن سلاح های وعده داده شده، تلاش می کند تا ارتش لبنان به جنگنده هایی از امارات و اردن با لحاظ نزدیکی جغرافیایی برای رویارویی با تروریست ها مجهز شود.

این تصمیم آمریکا در حالی اتخاذ شده است که هبه های 3 ویک میلیارد دلاری وعده داده شده از سوی « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه تازه درگذشته عربستان سعودی برای تجهیز ارتش لبنان تاکنون تحقق نیافته و روند سیاسی در لبنان هم اجازه نداده است تا ارتش این کشور به سلاح های آماده ارسال جمهوری اسلامی ایران مجهز شود.

از سوی دیگر ناظران تاکید دارند، جنگنده های همپیمانان آمریکا در به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش هیچ کارایی نداشته و حتی یک جنگنده اردنی سقوط کرده و خلبان اردنی آن به اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش در آمده است.

درحمله دیروز جمعه گروه های ترویستی تکفیری به پاگاه تله الحمراء در بلندی های راس بعلبک در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه، 5 نظامی لبنانی شهید و 22 تن زخمی شدند.

تروریست های تکفیری برای چند ساعتی این پایگاه را اشغال کردند اما با ضد حمله گسترده و سنگین نیروهای ارتش لبنان و تحمل تلفات بسیار مجبور به فرار شدند.

روزنامه لبنانی النهار اعلام کرد که دست کم 35 تروریست تکفیری مسلح به هلاکت رسیده اند.

روزنامه لبنانی السفیر نیز با بیان اینکه ، احتمال این حمله از قبل وجود داشت، تاکید کرد که تکرار آن در آینده در بلندی های راس بعلبک و یا دیگر مناطق بقاع شمالی لبنان بسیار محتمل است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین