|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۵۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌های کشور طی روزهای آینده، نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،‌ سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد و با اشاره به باد و گرد و خاک که از جمعه (۱ مهرماه) شروع می‌شود و روز یکشنبه (۳ مهرماه) پایان می‌یابد، آورده است: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، نفوذ گرد و غبار در روز جمعه (۱ مهرماه) در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، نوار غربی ایلام و خوزستان، روز شنبه (۲ مهرماه) در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر و روز یک‌شنبه (۳ مهرماه) در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، غرب و جنوب تهران، قم، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهنسال و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار وجود دارد.

از این رو نسبت به عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین