|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و آناتولی تیخانوف رئیس آژانس انرژی روسیه دیدار و در خصوص آخرین تحولات مربوط به بازار جهانی نفت و همچنین همکاری های دوجانبه تبادل نظر کردند.
به نقل از گزارش روز جمعه بخش دبپلماسی رسانه ای و عمومی سفارت ایران در روسیه، عمده محور دیدار و گفتگوی سنایی و تیخانوف در مورد وضعیت همکاری در حوزه های انرژی بود.

طرفین در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف و همچنین ابراز رضایت از تلاش های صورت گرفته جهت ارتقای سطح روابط، خواستار توسعه و ارتباط بیشتر شرکت های دو کشور در بخش های نفت و گاز شدند.

دو طرف با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی حوزه ها، بر ضرورت اجرایی نمودن اسناد همکاری دو کشور در زمینه انرژی تاکید کردند .

رئیس سازمان انرژی روسیه ضمن اشاره به تحولات صورت گرفته در بازار انرژی، بر عزم دولت روسیه برای گسترش همکاری با تمامی کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی به نوسانات و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی اشاره و اظهار کرد که عواملی غیراقتصادی درصدد بودند تا قیمت نفت کاهش یابد که متاسفانه تحت تاثیر این عوامل، قیمت نفت سقوط کرد و این وضعیت به زیان کشورهای تولیدکننده نفت است.

سنایی نیز در این دیدار همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی را بااهمیت توصیف و اضافه کرد : حوزه انرژی می تواند موتور محرک روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشد و با اقدامات خوبی که آغاز شده امید است سایر جنبه های اقتصادی روابط نیز تحت تاثیر مثبت این اقدامات، متحول شود.

آژانس انرژی روسیه زیرمجموعه ای از وزارت انرژی روسیه است که بیشتر فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه انرژی دارد و افزایش بازدهی سیاست های دولت در عرصه انرژی و صرفه جویی در این زمینه و ایجاد شرایط برای همکاری ها تمام شرکت کنندگان در بازار نفت و ایجاد شرایط مساعد برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی روسیه از اهداف این آژانس اعلام شده است.

روسیه بیش از نیمی از درآمد ارزی خود را از صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی که تولید روزانه آن به 10 میلیون بشکه می رسد تامین می کند که همانند سایر کشورهای تولید کننده نفت از کاهش بهای نفت متضرر شده است.

مقامهای روس در یک ماه اخیر با برخی کشورهای تولید کننده نفت از جمله ایران و ونزوئلا برای تثبیت بازار نفت جهانی رایزنی کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین