کد خبر: ۳۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
رسانه های رسمی یمن اعلام کردند که پارلمان یمن روز یکشنبه در نشست اضطراری به بررسی درخواست کناره گیری 'عبدربه منصورهادی' رییس جمهوری این کشور خواهد پرداخت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، هادی که هم پیمان آمریکا به شمار می رود در استعفانامه خود نوشته است که به علت قرارداشتن این کشور در حالت بن بست کامل، بیش از این نمی تواند در این مقام باقی بماند.

خبرگزاری رسمی سبا افزود که پارلمان در نشست اضطراری روز یکشنبه، تحولات کنونی این کشور را بررسی خواهد کرد.

این در حالیست که یک مقام یمن قبلا گفته بود که نمایندگان روز جمعه برای بررسی تقاضای کناره گیری هادی تشکیل جلسه خواهند داد که باید به تصویب مجلس برسد.

اما 'سلطان العطوانی' مشاور هادی به فرانس پرس گفت که پارلمان روز یکشنبه در نزدیک ترین زمان تشکیل جلسه خواهد داد. زیرا اکنون پارلمان تعطیل است و نمایندگان برای بازگشت به صنعا، نیازمند زمان هستند.

شاهدان و نیروهای امنیتی یمن گفته اند که نیروهای هوادار جنبش انصارالله که قبلا کاخ ریاست جمهوری را محاصره کرده بودند، پنجشنبه شب ساختمان پارلمان را نیز به محاصره خود درآوردند.

یک مقام امنیتی نیز گفت که افراد مسلح، خانه های مقام های بلندپایه از جمله 'محمود الصبیحی' وزیر دفاع و 'علی الاحمدی' رییس سازمان امنیت این کشور را محاصره کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین