|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰


جنبش حماس امروز (شنبه) دعوت‌نامه‌ای رسمی از طرف الجزایر برای سفر به این کشور و گفتگو درباره راه‌های موفقیت گفتگوی ملی فلسطین و رسیدن به آشتی دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: حماس دعوت‌نامه‌ای رسمی برای سفر هیئتی از رهبران این جنبش به الجزایر با هدف گفتگو درباره راه‌های موفقیت گفتگوی ملی فلسطین و رسیدن به آشتی و ساماندهی به شرایط داخلی فلسطین دریافت کرد.

برهوم در ادامه اظهار کرد: هیت حماس به ریاست خلیل الحیه، رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی خواهد بود و ماهر صلاح و حسام بدران، دو عضو دفتر سیاسی جنبش و نیز محمد عثمان، نماینده جنبش در الجزایر حضور خواهند داشت.

سخنگوی حماس جزئیات بیشتری از تاریخ و مدت این سفر ارائه نکرد.

منیر الجاغوب، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی کمیسیاریای جنبش فتح نیز ۱۱ سپتامبر جاری در بیانیه‌ای از دعوت الجزایر از این جنبش خبر داده بود.

الجاغوب در بیانیه خود اعلام کرده بود، "هیئتی که به الجزایر سفر خواهد کرد، به ریاست محمد العالول، معاون رئیس جنبش خواد بود و عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و روحی فتوح، عضو کمیته مرکزی جنبش در آن حضور خواهند داشت".

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۰ اوت گذشته در ترکیه با ایمن بن عبد الرحمان، همتای الجزایری خود درباره مساله آشتی فلسطین گفتگو کرده بود.

عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر ششم دسامبر گذشته اظهار کرد که کشورش قصد میزبانی کنفرانس جامع گروه‌های فلسطینی را دارد اما تاریخ دقیق این کنفرانس را اعلام نکرد.

فلسطین از سال ۲۰۰۷ با اختلافی سیاسی مواجه است به این شکل که حماس کنترل نوار غزه را در دست داشته و دولت فلسطین که جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را تشکیل داده، مدیریت نوار غزه را در دست دارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین