|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۵۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

یک رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس این رژیم به زودی برای دیدار با پادشاه بحرین به این کشور سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی برای دیدار با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین به این کشور سفر خواهد کرد.

این خبر در حالی است که «عبدالله بن زائد» وزیر امور خارجه امارات که برای اولین بار به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده است، دیروز پنج شنبه با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد. بر اساس این گزارش، دو طرف در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

رئیس رژیم صهیونیستی در این مراسم گفت: امروز با آغوش باز از شیخ عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات استقبال می‌کنیم، ما خوشحالیم که سفر شما را دو سال پس از امضای پیمان تاریخی «آبراهام» جشن می‌گیریم.

وی مدعی شد: توافقات ابراهیم طی دو سال گذشته منطقه ما را تغییر داده و همچنان تغییر می‌دهد. ما قدرت پنهان میل به تغییر در روابط حسن همجواری را در یک ملاقات شخصی بدون میانجیگری مشاهده کردیم.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، سفر بن زائد به سرزمین‌های اشغالی چند روز به طول خواهد انجامید و قرار است در مراسم دومین سالروز امضای توافق سازش موسوم به توافق «ابراهیم» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت کند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد. بعد از این توافق، بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین