|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۳۵۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰


  فارس: به گزارش آناتولی، دادگاهی در آرژانتین حکم آزادی 12 نفر از 19 خدمه هواپیمای بوئینگ 747 ونزوئلا حدود 4 ماه است که از سوی این کشور توقیف شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کرده است.

از مجموع 19 خدمه این هواپیما 5 نفر ایرانی و 14 نفر اهل ونزوئلا بودند که حالا خبرگزاری دیلی‌پرفیل در آرژانتین مدعی شده از 5 نفر ایرانی فقط یک نفر حکم آزادی گرفته و 4 نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و مقامات آرژانتینی می‌گویند برای آزادی دیگر خدمه به تحقیقات بیشتر نیاز است.

این هواپیما حدود یک سال پیش توسط ونزوئلا از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده بود و هم اکنون در فرودگاه بین‌الملل ازیزا در آرژانتین در توقیف به سر می‌برد.

گفته می‌شود؛ دولت آرژانتین از دادگاه خواسته تا تحقیقات مربوط به 7 خدمه دیگر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی 10 روز آینده به اتمام برساند و در واقع تکلیف آنها را روشن کند.

یکی از خدمه‌ای که فعلا حکم آزادی‌اش صادر نشده غلامرضا قاسمی عباس است که خلبان هواپیما بوده و طرف آرژانتینی مدعی است وی با سپاه پاسداران ارتباط داشته است.

این هواپیما در روز 8 ژوئن با بار قطعات خودرو مکزیک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مقصد اروگوئه ترک کرد اما نتوانست به این کشور برود و نهایتا وارد آسمان آرژانتین شد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در ماه آگوست گفته بود که آمریکا تلاش می‌کند یک هواپیمای باری مدرن و بزرگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما بدزدد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین