|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۳۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
نمایش آثار فیلمسازان در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش ظهر روز پنجشنبه در سالن مجتمع فرهنگی سینمایی شهر بابل پایان یافت.
آخرین برگ دفتر این جشنواره با نمایش هشت فیلم کوتاه ورق خورد و هم اکنون فیلمسازان شرکت کننده در این رویداد فرهنگی - هنری در انتظار نتایج نهایی قضاوت داوران هستند.

هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش که از روز دوشنبه این هفته در بابل آغاز به کار کرد ، در آخرین روز فعالیت شاهد نمایش هشت فیلم در بخش های مختلف بود.

' قصه های امید ' به کارگردانی مهدی نقویان ، ' گام های یکدست ' به فیلمسازی کیومرث صمدی طاری و ' سفرنامه قونیه ' به کارگردانی رضا مجلسی از جمله فیلم هایی بود که امروز در بخش فرهنگ عامه به نمایش در آمد.

' آنجا که خانه ام نیست ' به کارگردانی سعید ولی زاده ، ' ژخ ' ساخته امیررضا جلالیان و ' این فیلم نام ندارد ' به کارگردانی سیامک نژاد نوری

هم فیلم هایی بود که در آخرین روز این جشنواره اکران شد.

بر اساس برنامه پیش بینی شده در مجموع 115 عنوان فیلم کوتاه از فیلمسازان داخلی و خارجی در مدت چهار روز برگزاری این جشنواره به نمایش در آمد که با استقبال هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.

دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش یکهزار و 98 فیلم از 600 فیلمساز برای شرکت در مسابقه دریافت کرده بود که از این تعداد 110 فیلم کوتاه از فیلمسازان خارجی بود.

بیشترین آثار اکران شده در این جشنواره مربوط به بخش فرهنگ عامه با 62 فیلم بود. بخش ' ترنه وا ' که به نمایش آثار فیلمسازان استان مازندران اختصاص داشت در مدت چهار روز شاهد نمایش 19 اثر برای شرکت کنندگان بود. همچنین در بخش صلح و دوستی با محوریت پیامبر اعظم (ع) 17 اثر و بخش بین الملل که عنوان پاسداشت میراث مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر را بر خود داشت 17 فیلم اکران شد.

همچنین در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش از فیلمسازان استان کردستان دعوت شد تا به صورت غیر رقابتی آثارشان را به نمایش بگذارند که در این بخش هم 10 عنوان فیلم به نمایش گذاشته شد.

استان مازندران خاستگاه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه وارش محسوب می شود و نخستین دوره این جشنواره هم دی ماه سال 1378 با تلاش تعدادی از هنرمندان جوان شهر بابل و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

وارش در آن سال عنوان نخستین جشنواره فیلم سال 2000 میلادی را به خود اختصاص داد و در مجموع نیز با شرکت 272 اثر برگزار شده بود.

دومین دوره این جشنواره هم 14 مهر 79 با حضور فیلمسازان استان های خراسان، گیلان، مازندران، سمنان و گلستان و نمایش 52 فیلم در بخش اصلی ، 10 فیلم در بخش جنبی از مجموع 306 اثر ارسالی به دبیرخانه برگزار شد و از آن پس هم به صورت جشنواره دوسالانه ادامه یافت.

جشنواره سوم وارش شهریور 81 برگزار و با استقبال چشمگیر فیلمسازان مواجه شد و از جشنواره چهارم هم که زمان برگزاری آن 19 تا 23 مهر 83 بود پای فیلمسازان خارجی به آن باز شد. در چهارمین دوره فیلمسازانی از کشورهای روسیه ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و گرجستان آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره وارش ارسال کردند و تعداد آثار شرکت کننده در آن را به 927 اثر افزایش دادند.

پنجمین جشنواره وارش با تاخیر یک ساله سی ام بهمن تا سوم اسفند سال 86 برگزار شد. در آن زمان 713 فیلمساز از سراسر کشور یکهزار و 68 اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده بودند.

تاخیر یک ساله و سه سالانه شدن برگزاری جشنواره وارش در دوره ششم نیز تکرار و سبب شد تا این ششمین دوره آن هم دوم تا پنجم آبان 89 با شرکت 837 فیلم دریافتی در مجتمع سینمایی ارشاد بابل برگزار شود.

هفتمین دوره این جشنواره اما به حالت دوسالانه برگشت و در روزهای پایانی مهر سال 91 با شرکت 766 فیلم کوتاه داخلی برگزار شد.

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه وارش قرار است ساعت 18 امروز برگزار شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین