|
|
امروز: دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آمار شرکت هایی که مشمول قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان شده اند را بیش از یک هزار و 150 مورد ذکر کرد.
سید محمد صاحبکار خراسانی روز پنجشنبه در اولین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق گفت: مهمترین مساله در توسعه شرکت ها و فعالیت های مختلف، بحث بازار است و ما باید اول بازار را تخمین بزنیم و سپس نسبت به تاسیس شرکت اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحث بازار را درنظر نگیریم هرچه تلاش کنیم بی نتیجه خواهد ماند و در این میان نیز نباید نگاهمان فقط به بازارهای داخلی محدود باشد.

صاحبکار با بیان اینکه بازار سلامت یک بازار بسیار خاص و دارای اهمیت فراوان است، افزود: شرکت های دانش بنیان که وارد عرصه تولید تجهیزات و اقلام پزشکی و به طور کلی حوزه سلامت می شوند علاوه بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز، موجب ارتقای سطح سلامت شهروندان ایرانی نیز خواهند شد که همین امر، اهمیت موضوع را دو چندان می کند.

وی توجه ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مقوله سلامت را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه حمایت های معاونت به شرکت های دانش بنیان تعلق می گیرد سرمایه گذاران و محققان می توانند با تاسیس شرکت و به شرط احراز دانش بنیان بودن از حمایت های گسترده معاونت علمی بهره مند شوند.

به گفته صاحبکار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سالهای اخیر، چند صد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده است.

وی درباره آمار شرکت های متقاضی دانش بنیان شدن نیز گفت: تا هفته گذشته تعداد شش هزار و 633 شرکت در سامانه اینترنتی daneshbonyan.ir ثبت نام اولیه خود را انجام داده اند که دو هزار و 515 شرکت، فرآیند ثبت نام را تکمیل کرده اند.

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: پرونده 799 شرکت نیز در مرحله ارزیابی و ممیزی است و حدود یک هزار و 100 شرکت نیز به تایید نهایی رسیده و گواهی دانش بنیانی دریافت کرده اند، تقاضای 633 شرکت به تایید نرسیده و 98 شرکت هم در مرحله اصلاح اطلاعات هستند.

وی با بیان اینکه فهرست کالاها و خدمات فناورانه مورد نیاز کشور بر روی سامانه امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری قرار دارد، از محققان و صاحبان شرکت های دانش بنیان خواست درصورت تمایل به فعالیت در این عرصه ها آمادگی خود را اعلام کنند.

کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق به همت مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) و مرکز آترواسکلروز این دانشگاه تدارک یافته و تا فردا سوم بهمن ماه در محل سالن همایش های صدرا ادامه خواهد داشت.

در این مدت، تعداد 12 مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و 23 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و هشت ایده برگزیده در حوزه کاربرد مهندسی پزشکی در بیماری های قلب و عروق نیز با حضور استادان دانشگاه، محققان و صاحبان سرمایه معرفی و تشریح خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین