|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۳۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
خبرگزاری دولتی چین اعلام کرد که اختلاف دولت و کنگره آمریکا درباره طرح تحریم های جدید علیه ایران به بن بست کامل رسیده است.
شینهوا روز پنجشنبه گزارش داد؛ وزارت امور خارجه آمریکا در حالی از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در سوئیس خبر می دهد که دولت «اوباما» و «کنگره جمهوریخواه» در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند.

این رسانه با اشاره به طرح تحریم های جدید کنگره که قرار است تا پایان مهلت قانونی مذاکرات هسته ای در ماه ژوئن در مجلس سنا به رای گذارده شود، گزارش داد که اوباما بارها هشدار داده که چنین طرحی را وتو خواهد کرد.

شینهوا به نقل از «آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا، طرح کنگره علیه ایران را «غیرضروری» دانست و افزود: موضوع تصویب تحریم های جدید یکی از موارد اختلاف دولت و کنگره آمریکا است.

این در حالی است که «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به مخالفت اوباما، اعلام کرد که از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل دعوت کرده تا در نشست مشترک کنگره آمریکا در هفته آینده سخنرانی کند.

شینهوا گزارش داد که نتانیاهو یکی از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته ای ایران است که به کنگره دعوت می شود.

این در حالی است که دعوت از نتانیاهو بدون در جریان گذاشتن مقامات کاخ سفید، موجب افزایش تنش در روابط اخیر دولت و کنگره شده و آنها را بیشتر مقابل یکدیگر قرار داده است.

جان بینر در این باره گفت که دعوت از نخست وزیر اسرائیل بدون هماهنگی و مشورت با کاخ سفید انجام شده و یک تصمیم مستقل از سوی کنگره است.

«جان ارنست» سخنگوی کاخ سفید آمریکا نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که دعوت از نتانیاهو، نقض پروتکل است و هنوز هیچ تصمیمی برای دیدار دوجانبه اوباما و نتانیاهو گرفته نشده است.

طرح کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حالی مطرح می شود که طبق توافق ژنو که تا ژوئن سال 2015 تمدید شده، آمریکا و اتحادیه اروپا نباید تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کنند.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد؛ واشنگتن در روزهای جمعه و شنبه در سوئیس با ایران درباره برنامه هسته ای مذاکره می کند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا ، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا قرار است روز چهارشنبه برای مذاکره با مدیران سیاسی گروه هفت متشکل از انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا راهی برلین شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین